Bordsvatten?

Köper aldrig vatten i Sverige, förutom om jag är iväg och har glömt egen vattenflaska. Kranvattnet är ju mycket godare än det på flaska.
 
Skulle aldrig falla mig in att köpa flaskvatten när jag i princip kan få det nästan gratis i kranen. Blir alltid lika road av folk som flashar runt med sin inköpta vattenflaska och försöker få folk att tro att de är så hälsomedvetna och trendiga, ovetande om att det trendiga vattnet i deras flaska är samma som de spolar med i toaletten där hemma.

Jag kan förstå om man väljer att köpa vatten för att det vattnet man får hemma i kranen, om man t.ex. har egen brunn eller dåliga rör, inte är dugligt som vanligt dricksvatten pga dålig smak eller liknande, men att tro att det vattnet man köper på flaska i affären är bättre och mer hälsosamt än vanligt vatten som kommer ur en vanlig kran är bara befängt.
 
Det händer att jag köper någon flaska, men då främst för flaskans skull. Jag har gärna en vattenflaska att dricka ur i tid och otid, det är bekvämare än att springa fram och tillbaka till kranen hela tiden. Annars händer det om jag är ute och är törstig helt enkelt, men det är inte ofta. I det läget ser jag inte direkt skillnaden mot att köpa läsk, annat än för min egen skull då.

Men att köpa hem vatten för vattnets skull, alltså... Jag bor i Borlänge. Borlänge. Vi har bannemig Sveriges bästa kranvatten här, folk som säger annat har så fel så det finns inte. Sjukt gott. Tänker inte betala för flaskvatten som oftast smakar skit när jag har asgott kranvatten helt gratis, det är ju bara dumt.
 
Det händer att jag köper någon flaska, men då främst för flaskans skull. Jag har gärna en vattenflaska att dricka ur i tid och otid, det är bekvämare än att springa fram och tillbaka till kranen hela tiden.

Köp en lättdiskad flaska som är till för att användas igen och igen. Inte en sån där värdelös sak man får köpvatten i.
 
Alltså, jag kan nog köpa icke kolsyrat vatten om jag är på resande fot och inte har tillgång till att hämta vatten ur kran. Hemma i Ungern köper vi alltid vatten i flaskor. Vill jag ha vatten utan kolsyra tar jag det ur min kran men köper i flaska om jag vill ha med kolsyra. Skulle aldrig betala för att köpa icke kolsyrat vatten när mitt här hemma är drickbart.
 
Finns det folk som tror det? I Sverige?
Har hört det flera gånger, ffa från kvinnliga "bekanta" jag mött i olika situationer som naivt köper alla PR-trick som företag försöker med för att sälja sina produkter. Ett klassiskt exempel är det här Vitamin Well-vattnet som i omgångar har promotats som ett super-hälsovatten. Ska man dra det till sin spets så blir det lite som att köpa en double cheeseburger med XL fries och sedan en diet coke till det för att man "tänker på vikten".
 
Har hört det flera gånger, ffa från kvinnliga "bekanta" jag mött i olika situationer som naivt köper alla PR-trick som företag försöker med för att sälja sina produkter. Ett klassiskt exempel är det här Vitamin Well-vattnet som i omgångar har promotats som ett super-hälsovatten. Ska man dra det till sin spets så blir det lite som att köpa en double cheeseburger med XL fries och sedan en diet coke till det för att man "tänker på vikten".

Jo, jag har hört om olika vatten som inte bara är vatten. Kokosvatten t.ex. Men när det är enbart vanligt vatten?! Jaja, man upphör aldrig att förvånas.
 
Jo, jag har hört om olika vatten som inte bara är vatten. Kokosvatten t.ex. Men när det är enbart vanligt vatten?! Jaja, man upphör aldrig att förvånas.
Nä, jag blir lika :crazy: varje gång jag ser någon köpa vanligt flaskvatten istället för att fylla den gamla flaskan i kranen med motiveringen att "man vet inte vad det är för skit i kranvattnet" och att flaskvatten då per automatik skulle vara säkrare att dricka.
 
Nä, jag blir lika :crazy: varje gång jag ser någon köpa vanligt flaskvatten istället för att fylla den gamla flaskan i kranen med motiveringen att "man vet inte vad det är för skit i kranvattnet" och att flaskvatten då per automatik skulle vara säkrare att dricka.

Folk verkar ju ha blivit rädda för plast, så då är det ju konstigt att vatten i PLASTflaskor anses bättre än kranvatten :angel:
 
Icke en chans. Bubbelvatten smakar :yuck: så det kan jag enbart tänkas köpa om jag ska ha någon bjudning och det är lämpligt med alkoholfritt alternativ. Bubbelfritt vatten ser jag öht ingen anledning att köpa eftersom jag har gott vatten hemma.

Vid semester i land med otjänligt vatten i kranarna är det givetvis en annan sak.
 
Jag dricker mängder med kranvatten. I perioder får jag dille på kolsyrat vatten med mangosmak men det är det enda köpevatten jag köper hem.

Saknar vattnet från mina föräldrars egna brunn oerhört. Vansinnigt gott vatten (vet inte vad som gör det gott men det innehåller både mycket järn och kalk) och det tog ett tag att vänja mig vid annat vatten när jag flyttade hemifrån.

Blir lite förvånad att många som har egen brunn har äckligt vatten. Det är egentligen inte förvånande eftersom vatten kan smaka så olika men jag som har växt upp med gott vatten ur egen brunn har alltid tänkt eget vatten = gott, kommunalt = äckligt. :D
 
Nej, jag köper inte vatten och dricker ingenting som är kolsyrat. De enda gångerna det skulle vara aktuellt är om jag är iväg på tävling med hundarna (dvs, kör låånga sträckor) och vattnet jag tagit med tar slut. Det har kanske hänt 2 gånger i mitt liv. Min far är dock storkonsument av Loka, så jag tar några tomma flaskor från honom när det behövs och fyller dem med kranvatten.
 
men jag som har växt upp med gott vatten ur egen brunn har alltid tänkt eget vatten = gott, kommunalt = äckligt. :D

Samma här. Fast jag gillar även kommunalt vatten, har aldrig druckit vatten jag tyckt varit äckligt förutom där det varit helt uppenbart dåligt (t.ex. luktat avlopp).
 
Nej, köper inget vatten alls på flaska. Jag tycker det smakar illa..
Gillar inte heller smaksatt vatten eller kolsyrat vatten. Dricker bara kranvatten.
 
Väldigt lite flaskvatten här, kan bli att vi köper småflaskor på sommaren då de är väldigt praktiska att ha i bilen när man är ute på äventyr
Annars till båtutflykter får Wasser Max jobba och se till att vi får bubbelvatten
 
Nej, aldrig. Har en sodastreamer som går varm. Dricker mycket mer vatten sedan jag införskaffade den. Lyx = en citronskiva i glaset :up:
 
Köp en lättdiskad flaska som är till för att användas igen och igen. Inte en sån där värdelös sak man får köpvatten i.
Hittar jag en jag är bekväm med så absolut! Tycker alla jag hittat är antingen asklumpiga eller har kass kork. Eller så gör de som min senaste och verkligen stinker plast :cautious: Hittade en som verkligen verkade supersmidig... Sen skulle man dricka ur den. Gick inte alls typ, helt värdelös. Så jag kör med Imsdal nu som återanvänds tills flaskorna spricker, skitäckligt vatten men flaskorna är skitnice :up:
 

Liknande trådar

Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
423
Senast: _Taggis_
·
Samhälle Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare? Vad kan vi, vanliga medborgare...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
22 510
Senast: Lillgrådis
·
Juridik & Ekonomi Blev detta korrekt: Jag (har enskild firma) skickade en faktura på ett arvode. Köparen (ett AB) sa åt mig att lägga 25% moms på...
Svar
7
· Visningar
588
Senast: MiaMia
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
267
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp