Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men att tro att det vattnet man köper på flaska i affären är bättre och mer hälsosamt än vanligt vatten som kommer ur en vanlig kran är bara befängt.
Det händer att jag köper någon flaska, men då främst för flaskans skull. Jag har gärna en vattenflaska att dricka ur i tid och otid, det är bekvämare än att springa fram och tillbaka till kranen hela tiden.
Har hört det flera gånger, ffa från kvinnliga "bekanta" jag mött i olika situationer som naivt köper alla PR-trick som företag försöker med för att sälja sina produkter. Ett klassiskt exempel är det här Vitamin Well-vattnet som i omgångar har promotats som ett super-hälsovatten. Ska man dra det till sin spets så blir det lite som att köpa en double cheeseburger med XL fries och sedan en diet coke till det för att man "tänker på vikten".Finns det folk som tror det? I Sverige?
Har hört det flera gånger, ffa från kvinnliga "bekanta" jag mött i olika situationer som naivt köper alla PR-trick som företag försöker med för att sälja sina produkter. Ett klassiskt exempel är det här Vitamin Well-vattnet som i omgångar har promotats som ett super-hälsovatten. Ska man dra det till sin spets så blir det lite som att köpa en double cheeseburger med XL fries och sedan en diet coke till det för att man "tänker på vikten".
Nä, jag blir likaJo, jag har hört om olika vatten som inte bara är vatten. Kokosvatten t.ex. Men när det är enbart vanligt vatten?! Jaja, man upphör aldrig att förvånas.
Nä, jag blir likavarje gång jag ser någon köpa vanligt flaskvatten istället för att fylla den gamla flaskan i kranen med motiveringen att "man vet inte vad det är för skit i kranvattnet" och att flaskvatten då per automatik skulle vara säkrare att dricka.
men jag som har växt upp med gott vatten ur egen brunn har alltid tänkt eget vatten = gott, kommunalt = äckligt.![]()
Samma här!Nej. Aldrig i havet. Har jättegott vatten i kranen och en sodastreamer på köksbänken![]()
Köper ni hem bordsvatten?
Varför det?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article22358286.ab
Hittar jag en jag är bekväm med så absolut! Tycker alla jag hittat är antingen asklumpiga eller har kass kork. Eller så gör de som min senaste och verkligen stinker plastKöp en lättdiskad flaska som är till för att användas igen och igen. Inte en sån där värdelös sak man får köpvatten i.