Börjar dagen med frukostkaffe o facebook

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland får man liksom sätta sig på händerna, för att inte svara något dumt, i grupper och på vänners delade inlägg... Men idag blev det två "statements" på min egen tidslinje i stället... för att inte hetsa upp nån, mer än mig själv...


Fråga i en FB-grupp:
Finns det någon som gjort ett eget kombinationsbett av ett pessoa?
Mitt svar (här och inte där):
Det hoppas jag inte.
/Mycket ska man se o höra innan ögonen ploppar ur och öronen trillar av...


Jag måste säga, ordet CP används inte lika mkt som "men, öh... vad fan, vad CP du är" osv... (åtminstone inte på min fb och bland min bekantskap) och det är jag glad för...
Men snacka om att jag reagerade nu, när en bild kom upp i mitt facebookflöde med "Tagga någon som är lite mongo".
Kan vi inte hjälpas åt att få bort funkofoba ord, där de inte ska användas.
Var snälla.
2764.png
:heart
"Att vara olika är bra"

Nu andas lite, kamma håret (nyduschad) o fram emot em åka till mor o far en stund.
 

Vissa är inte mottagliga för den typen av påpekan men det brukar hänga ihop med storleken på banjofaktorn. :p Lite lagom banjofaktor kan vara ganska befriande men för mycket,,,,,,,ujujuj, det är INTE bra nånstans.
 
Ibland får man liksom sätta sig på händerna, för att inte svara något dumt, i grupper och på vänners delade inlägg... Men idag blev det två "statements" på min egen tidslinje i stället... för att inte hetsa upp nån, mer än mig själv...


Fråga i en FB-grupp:
Finns det någon som gjort ett eget kombinationsbett av ett pessoa?
Mitt svar (här och inte där):
Det hoppas jag inte.
/Mycket ska man se o höra innan ögonen ploppar ur och öronen trillar av...


Jag måste säga, ordet CP används inte lika mkt som "men, öh... vad fan, vad CP du är" osv... (åtminstone inte på min fb och bland min bekantskap) och det är jag glad för...
Men snacka om att jag reagerade nu, när en bild kom upp i mitt facebookflöde med "Tagga någon som är lite mongo".
Kan vi inte hjälpas åt att få bort funkofoba ord, där de inte ska användas.
Var snälla.
2764.png
:heart
"Att vara olika är bra"

Nu andas lite, kamma håret (nyduschad) o fram emot em åka till mor o far en stund.


Om någon undrar vad jag menar med funkofobiska skämt, så kom det här några timmar senare i mitt flöde.

https://www.facebook.com/photo.php?...set=a.1310591566451.2040937.1280485186&type=3

Om någon tycker att det roligt och att CP = mongo o muppar, kan jag tala om att en av mina bästa vänner sen ridskoletiden med CP-skada tog Olympiskt guld i handikappdressyr i Los Angeles 1984... på LÅNAD häst, eftersom han inte hade egen, som man även kan få ha inom handikapptävlingar. Oftast rider man på lånad häst som man fått lära känna i 20 minuter.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp