börjes kandar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whatahotgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 146
W

Whatahotgirl

hej är det någon som har provat börjes kandar träns? hur är det?

Sv: börjes kandar

Jag har ett sånt och det var väldigt stelt och tråkigt läder i det men efter att ha legat indränkt i olja i några dagar så är det helt ok. Men ingen superkvalitet precis.

Säger som Sweet, lädret var plastigt och lite skumt. Men det är rätt snyggt eftersom det är smala remmar utan onödigt "tjafs" ;)
Det funkar utmärkt om man inte kanske rider med kandar jämt liksom... Då ska man nog satsa på ett dyrare/bättre.
Men för 200 kr eller vad det kostar nu så är det helt okej. Man får ju med 2 par tyglar också.

HAr haft ett sånt. Mkt nöjd till de priset! Mitt läder var inte plastigt, mjukt och fint blev de oxå! Tycker om tyglarna! De är ganska smala, utan sånna där "stoppar" på bridongtyglarna! Annars finns de ju från jacson, har ett sånt nu, väldigt nöjd med det! :)

Det var HEMSKT hårt när det var nytt, jag hade nästan inget hopp om att det skulle bli fason på det alls. :crazy:

Men nu har jag kletat in det i en halv burk Effax läderbalsam och lite Hamanol, så nu börjar det likna nåt. Det är ju rätt snyggt, så... ;)

Behöver du köpa ett eget kandar? Kan du inte låna av dina kompisar tills du vet om du verkligen behöver ett?

Immer

Vid närmare eftertanke: eftersom ni är fem som delar på nicket - varför inte underteckna med ex "nr 1", nr 2" osv. Det hade underlättat för oss som försöker svara dig seriöst.
Vi vet ju inte om du är den
Whatahotgirl som tävlar LA:5 och högre eller den
Whatahotgirl som funderar på att skaffa en welch cob eller den
Whatahotgirl som har ett halvblod som är skäck eller den
Whatahotgirl som undrar om halvblod kan vara skäckar eller den
Whatahotgirl som frågar om stallhyror eller den
Whatahotgirl som har startat en tråd om varmblodstravare som ridhästar....

Har ni ingen som helst inbördes kommunikation?
Det enklaste vore att skaffa varsitt EGET nick. :D

Immer

hej jo jag (som har en skäck) ska prata med dom andra det verkar inte som folk uppskattar att man delar på ett "nick" ;)
men jag vet inte riktigt hur man gör men det ska nog lösa sig...

Kan man skriva in olika födelsedata då? Det visste inte jag nämligen !! Men jagär ju också rätt ny så.. Lite off topic men.

Hööks har ett rätt fint billigt kandar annars.. fast de är väl dyrare än börjes..
Mitt kandar är ett träns egentligen.. så jag kan ha det som både och.. Praktiskt..
(fast jag har ändå 1 träns och 1 kandar.. elr 1 träns och 2 kandar..;) )

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 230
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka