borjes ulltäcke?

Sv: borjes ulltäcke?

Jag har det till mitt halvblod i strl 145.
Det är jättebra på längden, men jag tycker det är lite stort fram, så han har fått skav vid bogarna.
Jag har ett bogskydd under och då funkar det bra.
Jag har gjort egne hål i bogspännena och man kan säkert sy in också.

Förutom det är jag jättenljd. Jag varierar mellan det och ett annat ylletäcke under utagångstäckena.

medryttarpållan har strl 155. egentligen skulle hon haft 145 för så stor är hon inte, är ganska kort i kroppen. i bogen är det ganska så stort.

jag har ett i 145, men använder det aldrig. blev jätte besviken för det är jättestort i bogen så det ramlar ner mot frambenen hela tiden!

Säger samma, stort i bogen. Min har strl 135 och köpte ett sådant, skav direkt. Typiskt, täcket i sig är helt okej.

mitt fbl sto har ett i stl 135cm det är stort till henne och hon är 158cm men ganska liten i kroppen. jag hade tagit ett i stl 125 till isisen.
Vår isis skulle drunkna i de täcket som stoet har och isisen är 140cm.

Mina tre kallblodshästar har "rätt" storlek på sina ulltäcken från Börjes. De passar perfekt (kanske beroende på att mina hästar är breda över bogen?)

Immer

Jag har ett till min häst i hennes vanliga storlek, men det var för stort i bogen. Det löste jag med att sprätta loss det nedersta spännet och sy fast det ovanför det spänne som tidigare var det översta.

Det blev jättebra! Täcket sitter nu som det ska och det är lätt att ändra om man har symaskin med lite kraftigare nål till, då det är ganska tjock det man syr igenom.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 243
Senast: Camigween
·
Utrustning Mätte min ponny enligt horsewares storlekstabell, från rumpan till bringan. Han mäter 172 cm. Borde jag då köpa storlek 115 (168 cm)...
Svar
3
· Visningar
1 770
Senast: Signature
·
Utrustning Jag tycker att det är himla käckt med hösäck av den här typen inne i boxen: Inget spill, enkel att fylla osv. Problemet är att de...
Svar
0
· Visningar
736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka