Borrelia hund, erfarenhet?

Friiiiiida

Trådstartare
Har en 11 årig snart 12 årig rottis hane som jag misstänker borrelia på. För ca en o halv månad sedan fick han konstiga symtom han blev vinglig i bakdelen släpar baktassarna efter sig höften verkar låsa sig ibland han går jättesakta kan inte komma upp i trav för då viker baktassarna sug inåt. Han snubblar på framtassarna ibland. Han flåsar väldigt mycket o det här han egentligen gjort rätt länge. Inte bara nu när det är varmt. Han är lite slö men han äter normalt o kissar o bajsar. Har naturligtvis vart hos veterinär men de trodde att det beror på hans konstaterade spondylos på L2L3 kotan o möjligtvis artros i bakben höft. Han är inte röntgad nu. Veterinär klämde o kände tyckte att han var diffust svullen runt hasled o knä. Det upplever jag också. Han fick 4 cartrophen injektioner med en veckas mellanrum. Tycker inte det här gett något. Sökte alternativa vägar genom homeopati han fick medel mot muskel o leder senor o ligament. Gett honom laserbehandling i tron om artros o hon rekommenderade mig frekvensbehandling som då söker igenom över 7000 punkter i kroppen o denna visade på borrelia. Ju mer jag läser om det så känns det verkligen som det han har. Muskelsvullnad ömma leder flåsande osv. Som kommer o går lite det här detta med gjort. Den här frekvensbehandlingen gör som det låter behandlar samtidigt. Hur väl man tror på det återstår att se.

Men finns det någon med erfarenhet av borrelia hos hund här? Kan tillägga att jag har pratat med många även på SVA. Men de flesta verkar avfärda borrelia på vuxen hund o för att han är gammal o tycker man ska göra avancerade neurologiska undersökningar. Jag tror ändå på borrelia hans symtom kom över en natt i princip förutom flåset. Men han sprang o lekte dagen innan.
 
Har en 11 årig snart 12 årig rottis hane som jag misstänker borrelia på. För ca en o halv månad sedan fick han konstiga symtom han blev vinglig i bakdelen släpar baktassarna efter sig höften verkar låsa sig ibland han går jättesakta kan inte komma upp i trav för då viker baktassarna sug inåt. Han snubblar på framtassarna ibland. Han flåsar väldigt mycket o det här han egentligen gjort rätt länge. Inte bara nu när det är varmt. Han är lite slö men han äter normalt o kissar o bajsar. Har naturligtvis vart hos veterinär men de trodde att det beror på hans konstaterade spondylos på L2L3 kotan o möjligtvis artros i bakben höft. Han är inte röntgad nu. Veterinär klämde o kände tyckte att han var diffust svullen runt hasled o knä. Det upplever jag också. Han fick 4 cartrophen injektioner med en veckas mellanrum. Tycker inte det här gett något. Sökte alternativa vägar genom homeopati han fick medel mot muskel o leder senor o ligament. Gett honom laserbehandling i tron om artros o hon rekommenderade mig frekvensbehandling som då söker igenom över 7000 punkter i kroppen o denna visade på borrelia. Ju mer jag läser om det så känns det verkligen som det han har. Muskelsvullnad ömma leder flåsande osv. Som kommer o går lite det här detta med gjort. Den här frekvensbehandlingen gör som det låter behandlar samtidigt. Hur väl man tror på det återstår att se.

Men finns det någon med erfarenhet av borrelia hos hund här? Kan tillägga att jag har pratat med många även på SVA. Men de flesta verkar avfärda borrelia på vuxen hund o för att han är gammal o tycker man ska göra avancerade neurologiska undersökningar. Jag tror ändå på borrelia hans symtom kom över en natt i princip förutom flåset. Men han sprang o lekte dagen innan.
Kan tillägga att vanliga blodprover är tagna utan anmärkning även sköldkörtel o bukspottkörtel är tagna o inga fel.
 
Har en 11 årig snart 12 årig rottis hane som jag misstänker borrelia på. För ca en o halv månad sedan fick han konstiga symtom han blev vinglig i bakdelen släpar baktassarna efter sig höften verkar låsa sig ibland han går jättesakta kan inte komma upp i trav för då viker baktassarna sug inåt. Han snubblar på framtassarna ibland. Han flåsar väldigt mycket o det här han egentligen gjort rätt länge. Inte bara nu när det är varmt. Han är lite slö men han äter normalt o kissar o bajsar. Har naturligtvis vart hos veterinär men de trodde att det beror på hans konstaterade spondylos på L2L3 kotan o möjligtvis artros i bakben höft. Han är inte röntgad nu. Veterinär klämde o kände tyckte att han var diffust svullen runt hasled o knä. Det upplever jag också. Han fick 4 cartrophen injektioner med en veckas mellanrum. Tycker inte det här gett något. Sökte alternativa vägar genom homeopati han fick medel mot muskel o leder senor o ligament. Gett honom laserbehandling i tron om artros o hon rekommenderade mig frekvensbehandling som då söker igenom över 7000 punkter i kroppen o denna visade på borrelia. Ju mer jag läser om det så känns det verkligen som det han har. Muskelsvullnad ömma leder flåsande osv. Som kommer o går lite det här detta med gjort. Den här frekvensbehandlingen gör som det låter behandlar samtidigt. Hur väl man tror på det återstår att se.

Men finns det någon med erfarenhet av borrelia hos hund här? Kan tillägga att jag har pratat med många även på SVA. Men de flesta verkar avfärda borrelia på vuxen hund o för att han är gammal o tycker man ska göra avancerade neurologiska undersökningar. Jag tror ändå på borrelia hans symtom kom över en natt i princip förutom flåset. Men han sprang o lekte dagen innan.
Han måste absolut röntgas tycker jag. Och tycker veterinär att hunden ska undersökas neurologiskt är det väl en självklarhet att detta görs!

Glöm att vad humbugbehandlingar heter och ge hunden riktig vård.
 
Det är ledsamt vad humbugsvängen gör. En ytterst snabb googling av borrelia hos hund gav mig att det är svårdiagnosticerat, eftersom hunden ofta har antikroppar från gamla borreliainfektioner som inte gett några märkbara symtom. Och sådant siktar bluffbehandlarna förstås in sig på och påstår att samma metod inte bara diagnosticerar utan också behandlar. :(
 
Driver ni med mig eller? Jag skapade då inte denna tråd för att folk ska ha det som något slags nöje. Jag frågade om andras erfarenheter av borrelia hos hund punkt slut. Man får tycka vad man vill om diverse behandlingar ni kan ju googla lite på det så får ni se att det hjälper många. Ni är ju uppenbarligen kapabla att googla en del av er så varsågod. Men bespara "skämt" o liknande utanför den här tråden tack.
 
Driver ni med mig eller? Jag skapade då inte denna tråd för att folk ska ha det som något slags nöje. Jag frågade om andras erfarenheter av borrelia hos hund punkt slut. Man får tycka vad man vill om diverse behandlingar ni kan ju googla lite på det så får ni se att det hjälper många. Ni är ju uppenbarligen kapabla att googla en del av er så varsågod. Men bespara "skämt" o liknande utanför den här tråden tack.
Nej, ingen driver. Det finns en väldigt allvarlig grund. Du säger själv att veterinärer och SVA-folk föreslår neurologisk utredning, och du har inte röntgat nyss. I stället väljer du humbugsvängen och riskerar utsätta din hund för onödigt lidande.
 
Ja man kan ju fråga sig var som är onödigt lidande och inte. Det var då inget lidande frekvensbehandlingen åtminstone. Tycker det vore ett större lidande och söva honom i det här läget och utsätta honom för massa olika rötgenmetoder och annat som troligen inte ens kommer visa något. Han har genomgått sådant tidigare i livet för andra diverse åkommor men några svar har veterinärerna aldrig haft utan jag har hittat andra diverse vägar plus egen kunskap, hade jag lyssnat på veterinärer så hade han inte ens levt idag. Men folk i sverige är så inskränkta när det gäller alternativvård men hade ni befunnit er i tyskland så hade var och varannan läkare och veterinär använt sig av frekvensbehandlingar som ett komplement till allmän vård. Men åter igen jag frågade efter erfarenheter, för det finns hundar (vuxna) som har/haft borrelia. Ni som kan googla kan ju söka efter svar utanför detta lilla land så kan man hitta massa information om "lyme disease". Men jag tackar för mig, det var ingen slags uppläxning eller drivande med behandlingsvård jag sökte.
 
Driver ni med mig eller? Jag skapade då inte denna tråd för att folk ska ha det som något slags nöje. Jag frågade om andras erfarenheter av borrelia hos hund punkt slut. Man får tycka vad man vill om diverse behandlingar ni kan ju googla lite på det så får ni se att det hjälper många. Ni är ju uppenbarligen kapabla att googla en del av er så varsågod. Men bespara "skämt" o liknande utanför den här tråden tack.

Jag tycker inte tråden är ett dugg rolig, den är sorglig och skrämmande. Jag förlorade min hund för ett par dagar sedan, så du kan fan tro att jag inte är road av att läsa om en hund som inte får den hjälp den behöver.
 
Ja man kan ju fråga sig var som är onödigt lidande och inte. Det var då inget lidande frekvensbehandlingen åtminstone. Tycker det vore ett större lidande och söva honom i det här läget och utsätta honom för massa olika rötgenmetoder och annat som troligen inte ens kommer visa något. Han har genomgått sådant tidigare i livet för andra diverse åkommor men några svar har veterinärerna aldrig haft utan jag har hittat andra diverse vägar plus egen kunskap, hade jag lyssnat på veterinärer så hade han inte ens levt idag. Men folk i sverige är så inskränkta när det gäller alternativvård men hade ni befunnit er i tyskland så hade var och varannan läkare och veterinär använt sig av frekvensbehandlingar som ett komplement till allmän vård. Men åter igen jag frågade efter erfarenheter, för det finns hundar (vuxna) som har/haft borrelia. Ni som kan googla kan ju söka efter svar utanför detta lilla land så kan man hitta massa information om "lyme disease". Men jag tackar för mig, det var ingen slags uppläxning eller drivande med behandlingsvård jag sökte.

Jag har som sagt aldrig ens hört talas om frekvensbehandling och då har jag ändå studerat och bott i Tyskland. Ingen seriös veterinär använder sig av sådana metoder varken här eller där.
Det låter inte alls otroligt att din hunds besvär skulle bero på artros och kroniska ledproblem. L7-S1 kan också ge neurologiska avvikelser. Lyssna på veterinären som rekommenderar en neurologisk utredning istället för att utsätta hunden för mer lidande genom att dra ut på utredningen för att du väljer att lyssna på dr. google och gå efter ovetenskapliga metoder istället.
 
Kan man inte behandla mot Borrelia, dvs ge antibiotika för att se om det hjälper? Även min vet säger att det är svårt att fastställa Borrelia med blodprov, eftersom de flesta hundar som sagt har antikroppar från tidigare infektioner. Min hade Borrelia och blev omedelbart bättre efter en antibiotikakur (han var ung då).

Vinglig bakända kan ju ha med åldern att göra också, det är väldigt vanligt hos äldre hundar. Vad jag förstått är det nerverna i bakdelen som inte signalerar som de ska vilket medför att hunden blir svagare bak.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 439
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
10 344
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej finns det andra med liknande erfarenheter på sina hundar? jag har en äldre herre, rottweiler ochb12 år gammal. Han blev i maj...
2
Svar
31
· Visningar
4 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp