Bukefalos 28 år!

Bortsprungen hund

Sv: Bortsprungen hund

Inte för att vara pessimisten här i gänget, men det som lämnas kvar i skogen efter fälld älg är enbart mage och tarmar, så det är inte mycket till mat. Så pass han håller igång magen = positivt.

En fälla som täcks över och där det finns mat och mjuk fäll tror jag är enda sättet att få fast honom på under vettiga förhållanden och utan att halvt stressa honom till döds.

Håller verkligen en tumme för att ni snart får tag på honom :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Hoppas nästna han springer tillbaka till Bjurån igen, då han inte synts till på hela em och kvällen där borta, inga nya spår.
Där finns det mer skog, där jagar de och där är det lättare att placera ut en fälla.
Ska höra med jägarna där i området imorgon. :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Min hund kom häromdagen, under en skogspromenad, svansades med en rådjurskäke, mycket lycklig! På den fanns en hel del kött och senor kvar som han lyckligt åt opp!:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Bortsprungen hund

För ovanlighetens skull är jag faktiskt helt enig med dig.

Hade det varit jag och min hund hade jag lagt så gott om all fokus på att få tag i fällor redan från början.

Med risk för att låta pessimistisk tror jag att det( tillsammans med att kunna stänga in honom i ett annat utrymme som lada, stall, garage etc) är enda sättet att få tag i honom, bortsett då från att han till slut lägger sig ner och går att ta för att han inte orkar resa sig/springa iväg igen men då har det nog tyvärr gått så långt att det är troligare att han fryser/svälter ihjäl innan man hittar honom.

Jag kan inte förstå varför det är så svårt att få tag i fällor i era krokar.

Stackars hund vad han måste vara trött, kall, hungrig och rädd vid det här laget.
 
Sv: Bortsprungen hund

Håller fortfarande tummarna och hoppas att ni får tag i honom snart!

Kristoffer ringde idag och var alldeles uppjagad och sa att han trodde han hade sett Ingo uppe i Frostkåge, men den hunden var nog större än han och hade inget täcke på sig (och nu när jag läser här är det nog inte så troligt att han tagit sig ända dit..)
Men han håller ögon och öron öppna, skulle även tipsa chaufförerna inne i stan, men jag vet inte om han gjort det än
 
Sv: Bortsprungen hund

Håller med.Förvisso har jag aldrig fångat hund med fälla,utan fått tag på dem antingen själv eller med hjälp av mkt vänlig hund.
Men jag vet att katter går i fälla utan större tveksamheter bara maten är tillräckligt lockande.
På ett ställe gick en stor tamkatt i fällan 2 ggr/dag flera dag i rad.
Han låg o sov middag antar jag för burkmaten var slut på rampen.:D

En filt eller nåt över fällan gör att den ser mindre läskig ut,fast inte på kortsidorna.
TS,du vet hur fällor funkar va?
Jag vet inte om du är rädd att de skadar honom? Det gör de inte.Funkar inte så.De bara stänger in honom.När han sätter en tass på rampen där man lägger maten så slår bakluckan igen bakom honom.Förutsatt att den är korrekt riggad.
Annars går han ut igen.
 
Sv: Bortsprungen hund

Vi fick in en hund i vår fälla igår :D

I detta fall var det en jakthund (inte någon av våra ;) ) som tyckte att det köttslims som fanns där inne lockade mer än själva jakten :crazy:

Så nog funkar fällor bra att fånga hundar i, bara de är lite övertäckta (känns skyddade och "säkra") och att det finns mat i dem!
 
Sv: Bortsprungen hund

nej nu har det gått för lång tid! hur har det gått?
 
Sv: Bortsprungen hund

Nu är han hittad!
En kvinna i Varuträsk hade fångat honom, han hade krupit in i ett hus för katterna dom hade på trappan, och där i låg han, bara att koppla honom.
Vi for direkt dit, givetvis!
Vi tog honom direkt till vet, där han fick dropp och vart igenom kollad. Han visade ingen hälta då, hade normalt temp och bra färg på tandköttet.
Han är väldigt väldigt mager, men nu är det små portioner som gäller, hoppas att han slipper undan diarre och att han får upp hullet. Om hältan kommer så kollar vi upp honom då, vet tyckte inte det var någon brådska i dagsläget.

Jag kan knappt tro att det är sant! Detta är mer än jag någonsin vågat hoppats på. Han springer runt i lägenheten, går hit och dit, men hoppar upp i sofforna ibland.
Han låg och sov hela vägen i bilen, när vi stannade vid något rödljus lyfte han huvudet och tittade sig omkring, jag fick en puss lite snabbt då och då, annars sov han.

/En mycket lycklig Emma!
 
Sv: Bortsprungen hund

Har följt tråden i tysthet. Gud så skönt att han är hemma igen!

Bara massa mys nu ett tag verkar det som. :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh, vad roligt! Jag har följt tråden i smyg och varit orolig, gud vad skönt att han är tillbaka. Otroligt att han inte verkar sämre än så heller, hoppas att det går bra nu när han ska få i sig mat igen. Hoppas att det flyter på bra, lycka till med allt. Uppdatera gärna om hur han mår i fortsättningen, gärna bilder när han har tagit igen sig lite också. :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh, jag fick gåshud över hela kroppen och tårar i ögonen när jag läste detta! :love: Som jag har hoppats på att få läsa just detta. Så härligt att han är tillbaka! Jag är så glad för din skull!

Sedan är det så fantastiskt att läsa om alla människor (och djur) som har hjälpt till i sökandet efter honom. :bow:
 
Sv: Bortsprungen hund

Vad skönt att läsa att han är infångad och någorlunda bibehållen.:bump::bump:
Tror att du kommer att sova gott inatt, eller hur?
 
Sv: Bortsprungen hund

Här är en till som att följt tråden i smyg och jag har hoppats och hållit tummarna och gått in och läst flera gånger om dagen och nu blev jag SÅ glad när jag läste att ni fått tag i honom igen! :cry: :love:

:banana: :bump:
 
Sv: Bortsprungen hund

Ja det är helt otroligt!

Philososhia: Ja, alla dom människorna som under dessa nästan två veckor som hjälpt till och letat är guld värda! Ska åka runt med blommor och choklad till de flesta imorgon, för att visa min tacksamhet, utan dom hade han antagligen inte varit hemma nu, och jag kan inte med ord beskriva min tacksamhet!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
426
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp