Bukefalos 28 år!

Bortsprungen hund

Sv: Bortsprungen hund

Ingo har synts till idag i Varuträsk, samma by där vi såg honom onsdag kväll. Han verkar alltså röra sig tillbaka i sina egna spår.
En kvinna ifrån brukshundsklubben som har en hund i höglöp ska vi ut med nu och gå där i skogen och förhoppningsvis ser vi honom, vi kommer vara några stycken.

Hoppas verkligen att vi får lite resultat nu!
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh jag håller tummar och tår så gott jag kan. Önskar jag kunde hjälpa till, men bor alldeles för långt bort :( Lycka nu till med tiken!!
 
Sv: Bortsprungen hund

Smart att ta med snygging i höglöp ! Den borde han ju vilja träffa !

Hoppas nu att ni hittar honom !!

Håller tummarna
 
Sv: Bortsprungen hund

Vad bra att han syns till och att veta att han lever! :) Nu hoppas vi verkligen att ni får tag på honom!
 
Sv: Bortsprungen hund

Men Gud, så underbart! Kan ni inte, likt jägare, sätta er på pass på ett par olika ställen och vänta ut honom? I utkanten av fält, dolda???Kanske med doftande mat och en fälla? Eller en annan hund som helt brutalt kan jaga ifatt honom och få honom att slänga sig ner och "ge upp"?
Förlåt, men jag vill så gärna att han ska komma hem igen!!!
 
Sv: Bortsprungen hund

Helt otroligt att han faktiskt lever än och fortfarande rör på sig.
Tycker att det är så synd att ni inte fått tag i fällor med tanke på att han verkar hålla sig på samma ställe, då hade ni kanske fått tag i honom nu.

Hoppas att det funkar med löptik, dock verkar han så skygg och chockad att det är tveksamt att han reagerar på det, jag hoppas dock av hela mitt hjärta att så är fallet.

Annars är jag inne på Lena Furbergs spår, även om fällor nog hade varit enklare och effektivare, han bör vara bra hungrig nu.
 
Sv: Bortsprungen hund

:bump: vilken härlig nyhet! Helt otroligt att han fortfarande är så aktiv!

Jag fortsätter hålla tummarna för er!
 
Sv: Bortsprungen hund

Hoppas verkligen att han kommer tillrätta snart!
 
Sv: Bortsprungen hund

Det vart inget resultat med hundarna, dock fick den ena upp spåret av honom, det hann dock bli bäcksvart och det gick in i en extremt tät skog, så tyvär fick vi inte tag i honom.
Har lagt ut mat och filt där, har ev fått tag i en fälla att ställa ut också. Han verkar nu röra sig tillbaka mellan Bjurån och Varuträsk, förhoppningsvis har han en rutt som han går där emellan, så kanske vi snart kan få tag på honom...

En riktigt god nyhet är att han idag inte var halt, han använde båda bakbenen!! Jag har inte sett det själv, men det känns hoppfullt. Det gör ju dock att det blir lite svårare att få tag på honom, men förhoppningsvis kan vi sätta ut en fälla i helgen, Och förhoppningsvis få fast honom snart!
 
Sv: Bortsprungen hund

Skönt att höra att det går frammåt :) håller fortfarande alla tummar för att han ska få komma hem hel snart :)
 
Sv: Bortsprungen hund

En riktigt god nyhet är att han idag inte var halt, han använde båda bakbenen!! Jag har inte sett det själv, men det känns hoppfullt. Det gör ju dock att det blir lite svårare att få tag på honom, men förhoppningsvis kan vi sätta ut en fälla i helgen, Och förhoppningsvis få fast honom snart!

DET var en riktigt god nyhet!

Kan ni inte försöka igen imorgon med hunden som fick upp spåret och ävne ha med höglöpstiken?
 
Sv: Bortsprungen hund

Jag ska ringa och höra om hon har möjlighet att komma ut imorgon igen, vi sa bara att vi skulle höras av.
Förhoppningsvis går det! Ska ut i gryningen och kolla om han rört maten, hoppas hoppas!

Dom ska iaf ha tusen tack båda två för dagens insattser, det var guld värt! :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Du ska se att ni snart har honom hemma!
Det går ju åt rätt håll! Om ni kan göra samma i morgon som idag så gör det.
Håller tummarna och hoppas så länge!
 
Sv: Bortsprungen hund

Han har synts till, i närheten där han syntes igår.
Han har även varit in på en gård, det ligger mat där nu, har vi tur söker han sig dit igen! Isf ska en fälla dit, men han har inte tagit utav någon mat vi har lagt ut någonstans än.
Dock haltade han idag, och en som såg honom sa att han såg dålig ut :(
Han har nu varit borta i 9 dagar och 12 timmar...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 883
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp