Bortsprungen hund

Sv: Bortsprungen hund

:banana:

Jag blev tårögd när jag läste att han är hemma igen, och jag hör inte till de lättrörda...

Visst är han jättesöt!
 
Sv: Bortsprungen hund

grattis, vad härligt! Kan inte föreställa mig hur lyckliga ni är!
 
Sv: Bortsprungen hund

Nu är han hittad!
En kvinna i Varuträsk hade fångat honom, han hade krupit in i ett hus för katterna dom hade på trappan, och där i låg han, bara att koppla honom.
Vi for direkt dit, givetvis!
Vi tog honom direkt till vet, där han fick dropp och vart igenom kollad. Han visade ingen hälta då, hade normalt temp och bra färg på tandköttet.
Han är väldigt väldigt mager, men nu är det små portioner som gäller, hoppas att han slipper undan diarre och att han får upp hullet. Om hältan kommer så kollar vi upp honom då, vet tyckte inte det var någon brådska i dagsläget.

Jag kan knappt tro att det är sant! Detta är mer än jag någonsin vågat hoppats på. Han springer runt i lägenheten, går hit och dit, men hoppar upp i sofforna ibland.
Han låg och sov hela vägen i bilen, när vi stannade vid något rödljus lyfte han huvudet och tittade sig omkring, jag fick en puss lite snabbt då och då, annars sov han.

/En mycket lycklig Emma!

Åh så skönt.. Har följt tråden och varje dag hoppats att han skulle kunna fångas in.. Vad glad jag blev nu! :)

Lycka till nu med vovven!
 
Sv: Bortsprungen hund

Vad härligt att han är hemma :love: Glömt inte att rapportera in att han är hittad till polisen osv där ni har efterlyst honom.
 
Sv: Bortsprungen hund

Äntligen säger jag också, vad skönt att han äntligen är hemma. Ja mirakelhunden kan man värkligen kalla honom. Ser framemot att se och höra mycket mer om honom =)
 
Sv: Bortsprungen hund

Har också följt tråden i smyg och har själv haft en hund som försvann, dessvärrre hittade vi honom aldrig...men vad underbart skönt för både er o vovve att allt slutade lyckligt :love::love:
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh vilken lättnad att höra!!
Eloge för att ni inte gav upp hoppet utan gjorde allt för att få hem honom.
Tycker att förslaget om att kontakta Allers eller lokaltidningen så småningom när ni och hunden landat ordentligt lät bra, då kan alla som hjälpt till sträcka lite extra på sig med ett offentligt tack. :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh, vad härligt! Här är också en som följt tråden i tysthet.

Men så underbart! Är så glad för er skull :D

:banana::bump:
 
Sv: Bortsprungen hund

KL

Jag har varit bortrest några dagar och kommer så hem till denna fenomenala nyhet! Åh vad underbart!!!!!!!:banana::bump::bow::love::laugh:
 
Sv: Bortsprungen hund

*kl*
En liten uppdatering!

Trampdynorna fram är ordentligt nötta, så han går med små tossor fram, han har accepterat dom direkt men det ser fruktansvärt löjligt ut :o
Han är pigg och glad ute, har hoppat till någon ggn v.bakben men än avvaktar vi, har pratat med vet och hon tyckte det inte var någon brådska än, om det är kvar om ett tag skulle vi fara in, nu var det viktigaste att han kommer upp i hull.
Han äter med god aptit, vilket kanske inte är så förvånande :) Han håller sig bra i magen också.
Ute är han pigg, inne ligger han och sover.
Han har blivit betydligt mer "bunden" till mig och sambon, nu känner han verkligen igen oss och är glad över att se oss om man varit borta ifrån honom en stund. Han har varit med sambon på jobbet en stund och lyckats stanna där också, men han sitter from nu i koppel där dom stunderna han är där, inget mer putta upp dörrar!

Och lite bilder, på mirakelhunden, bengeten :love:


 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 757
Senast: ako
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp