Bortsprungen hund

Sv: Bortsprungen hund

Underbart med en uppdatering! Synd om trampdynorna, men vovven har änglavakt som är så hel! Jag är så lättad! :) Kul med bilder också! Mer uppdateringar och bilder i framtiden! :bump:

Ha det toppen!
 
Sv: Bortsprungen hund

Instämmer!
Sicken liten sötnos :love:

Appropås nötta trampdynor, hade en gång en liten BC tik som var på rymmen en natt från hundvakten, denna natt tillbringade hon på en stubbåker.
Följden blev totalt avslitna trampdynor. Under en veckas tid fick jag bära ut henne o sätta ner på gräsmattan för att göra sina behov o så bära in igen. Strumpor på för att hålla rent men luftigt.
 
Senast ändrad:
Sv: Bortsprungen hund

Han ser så trött och nöjd ut, lillen!
Att han blivit mer social och tillgiven blev ju en bonus av det otäcka äventyret. Hoppas att han minns att hemma är bäst om han skulle råka komma lös någon mer gång, fast jag gissar att ni kommer ha stenkoll nu.
 
Sv: Bortsprungen hund

*kl*


Jag har varit borta i några dagar och det här var underbar läsning att komma tillbaka till :laugh:
 
Sv: Bortsprungen hund

Puttar! Är så nyfiken, hur går allting?
 
Sv: Bortsprungen hund

Jodå det går framåt, tror jag iaf :)
Känns som om han har gått upp lite runt revbenen, vet inte om det kan stämma men hoppas kan man ju alltid. Han har iaf slutat kasta sig över all mat och lämnar lite ibland, dvs han har insett att han får mat och hetsäter inte längre, skönt!
Han är pigg och glad utomhus, igår hade vi honom i terrierns gamla spårlina och han skuttade runt och for på fotbollsplan, jag och sambon bara stod och skrattade åt honom :love:
Inne ligger han och sover mest hela tiden, han är en riktig soffvärmare.

Han har haltat till någon gång v. bak när vi är ute och går, något hopp sådär, vet tycker dock vi ska avvakta fortfarande så vi får väl se hur det artar sig, blir det inte bättre snart får vi åka in och röntga och kolla igenom honom ordentligt!
 
Sv: Bortsprungen hund

Härliga bilder och så skönt han ser ut att ha det.

Jag håller med din vet, att avvakta ang benet. Han verkar inte ta nån större skada av det. Så ge honom nu tiden att bli rund och fin och att ni får ha mysigt tillsammans.
Sen hade jag börjat kolla mer ang benet. Att han hoppar till som du skriver, kan vara ett knäledsfel. Och då fixar han av att vänta tills ni får kolla upp det.


All lycka med er hund :love:
 
Sv: Bortsprungen hund

Jo det känns inte som om det ska vara jätteakut, han får lugna promenader, har varit ute igår och fått springa lite i långlina men annars är det koppelpromenader som gäller, och han verkar nöjd med läget. Det känns inte som om benet ska vara jätteakut, då han som sagt inte verkar ha ont, men det ska som sagt kollas upp om det fortsätter, men vi jobbar på att få honom rund och fin först som planen ser ut nu.

Tack :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Hej! Roligt med uppdatering!
Så skönt att benet inte var brutet,som det först verkade vara.Puh!
Kan ju vara en liten spricka iofs,men det är nog bara till att ta det lugnt så att han inte överanstränger sej.
Blir glad att höra om en hund med risigt förflutet,som får en ny start och hopp om ett gott liv!:bow::bow::bow:
 
Sv: Bortsprungen hund

Läste några sidor av tråden och hoppade sen till slutet. Vad skönt att han hittades och att han är hemma igen!
Våran hund sprang bort en gång, han skulle väl "ut på äventyr" då vi hade honom lös på gården. Han kom tillbaka efter bara några timmar, och det var delvis för att, fick vi höra senare, en klasskompis hade hittat honom och tagit honom till polisstationen eftersom han verkade så snäll.
Jätteskönt att höra att hunden är okej!
 
Sv: Bortsprungen hund

Nu har det gått alldeles för många dagar, är nyfiken på hur det går med vovve och allt!
 
Sv: Bortsprungen hund

Han börjar gå upp i vikt, en del kvar men det kommer!
Han börjar leva upp mer och mer här hemma, han har kastat sig efter leksaker några ggr, busar och skuttar och far.
Vi börjar lära in grundkommandona nu, så som sitt, ligg, stanna osv. Han är smart, och svårmotiverad, men kul är det!

Han har ju blivit betydligt mycket mer framåt, även om det är en bit kvar. Han vågar gå fram till folk i stallet nu och hälsa, innan gick han mest förbi och hoppades att ingen skulle se honom.

När han är ensam hemma så hoppas han upp på ryggstödet till soffan och sitter och spanar efter en


Han är en riktig snarkhund, han sover mesta tiden inne, och på husses jobb. Ute är det däremot lite mer fart i honom, speciellt när husse kastar snöbollar!
 
Sv: Bortsprungen hund

Vad fin han är! Underbart att han kom hem till slut, gissar att han alltid kommer att vara en väldigt speciell hund för er och ni för honom:love:.
 
Sv: Bortsprungen hund

Nu har det gått jäääättelänge (en månad sedan sista svar :angel:) och jag är nyfiken på hur allt går med vovve :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Vovve har varit inne hos vet, som inte hittade något fel, klämde och kände, röntgade men hittade ingen förklaring till hans hoppande.
Så just nu avvaktar vi, bygger upp muskler och ser om det förändrar någonting.

Har lite nya bilder att bjuda på, på den lilla söta gula!
Vantar är vrålkul!



Denna är ifrån helgen som var, fluffet har rykt. Bilden är inte den bästa, fotades många bilder den dagen men minneskortsläsaren har gett upp och detta är enda bilden jag får in. Jag tycker han såg större och mindre fluffig ut i sin nya frisyr. Söt är han iaf fortfarande! :)
 
Sv: Bortsprungen hund

Nej han är lös nu och är väldigt mån om vart matte är!
Leka gör han nu också, någonting han inte gjort innan, och åka bil är superkul, han skuttar in i bilen med världens fart och är så glad så glad. Han har hittat sig en flickvän här på gården, en liten Shih tzu som totalt avgudar honom, och han henne, så jag tror han är rätt nöjd med det liv han har nu :) Han är ju med sambon på jobbet på dagarna och där går han under smeknamnet "kungen" såfort han syns till och det fjäskas vilt :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
650
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp