Bostad -vad kan jag göra?

Bukefalos 30 år!

I Höör går tåget. Det är dyrt där. Även privata värdar är dyra. Även de dåliga värdarna är dyra. Det är inte lätt att få lägenhet heller. Det är många som vill bo i Höör Skånes mittpunkt är det, en pendlingsknut. Vill du ha någonstans att bo billigt som är lätt att få lägenhet så är Höör inte ett alternativ.
Håller inte med om att det är dyrt i Höör. Tycker dessa priser är fullt rimliga 🙂

https://www.boplatssyd.se/mypages/app?region=Höör

Håller inte med om att det är dyrt i Höör. Tycker dessa priser är fullt rimliga 🙂

https://www.boplatssyd.se/mypages/app?region=Höör
Det är väl det kommunala bolaget och de har kötid. Hittar du fler billiga lägenheter i Höör? Jag har själv inte haft behov av att kolla för egen del sedan 2017, utan har hört från folk i min närhet som sökt.

Privata har ofta inte direkt kötid men däremot dyrare lägenheter. Sedan finns det dyrare lägenheter också utan kötid i Höör, nyproduktioner. Det finns överlag rätt mycket lägenheter i Höör, men lite ute, det är svårt att få lägenhet i Höör i jämförelse med andra ställen. Åtminstone tycker man det om man inte har råd med nyproduktion eller de dyrare lägenheterna utan får nöja sig med billigare. Eller om man inte har kötid påsamlat sedan flera år just där.

Det är väl det kommunala bolaget och de har kötid. Hittar du fler billiga lägenheter i Höör? Jag har själv inte haft behov av att kolla för egen del sedan 2017, utan har hört från folk i min närhet som sökt.

Privata har ofta inte direkt kötid men däremot dyrare lägenheter. Sedan finns det dyrare lägenheter också utan kötid i Höör, nyproduktioner. Det finns överlag rätt mycket lägenheter i Höör, men lite ute, det är svårt att få lägenhet i Höör i jämförelse med andra ställen. Åtminstone tycker man det om man inte har råd med nyproduktion eller de dyrare lägenheterna utan får nöja sig med billigare. Eller om man inte har kötid påsamlat sedan flera år just där.
Har bland annat två kollegor som har bott i prisvärda, äldre, lägenheter i Höör 🙂 Dom fick dom genom att ringa till hyresvärdar som ej har kösystem.

Var inte detta en lokal skada? Att man har ett enstaka läckage på en specifik plats som åtgärdas är långt ifrån jämförbart med att ha ett sjukt hus med mögelproblem.
Jag vet inte hur pass omfattande fukt- och mögelproblem det här huset har. Jag skrev att det generellt är problem med sådana saker i 80-tals-hus, inte huruvida huset TS hur har det. Inget har väl besiktigat och vet?

Eller hur ska jag gå tillväga? Det tär så oerhört mycket att inte veta vart man ska bo..
Men prata med hyresvärden och be honom ge dig ett pris på huset. Om han vill att du ska köpa det så är det ju inte konstigare än att han också behöver ge dig ett pris.

Sen vad gäller renovering så måste ju inte allt göras på en gång. Du har ju ändå bott i huset i 9 år utan att mer grejer är åtgärdade, så det är ingen panik att spendera 1 miljon på att få det tipp topp på en gång.

Jag hade ALDRIG köpt ett hus jag egentligen inte vill ha. Då är du fast med det sen. Det hade väl varit om du får det sjukt billigt och kan fixa till det lite för att sen sälja och plocka hem en schysst vinst och köpa det du VILL ha. Annars nej nej nej.

Jag hade ALDRIG köpt ett hus jag egentligen inte vill ha. Då är du fast med det sen. Det hade väl varit om du får det sjukt billigt och kan fixa till det lite för att sen sälja och plocka hem en schysst vinst och köpa det du VILL ha. Annars nej nej nej.
Ett ytterligare problem är att det kanske inte är någon annan som vill ha huset heller, och då blir det ju ännu jobbigare om man själv inte gillar det och vill göra sig av med det. Men det vet man ju inte förrän det blir till salu, besiktningar har utförts, osv.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!
  • Balkong 2026

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar