Bukefalos 28 år!

BOT fleecetäcke

iloveyou

Trådstartare
Jag funderar på att köpa ett Back on Track fleecetäcke till min ponny men har läst att dessa täcken inte har någon bra passform. Någon som har det täcket och kan dela med sig av lite erfarenheter? Är det värt sitt pris? Jag undrar också lite hur det är storleksmässigt, stort/litet osv. :)
 
Sv: BOT fleecetäcke

Jag har det i 145 cm och det sitter lite precis på min häst som har 145-155 cm beroende på täcke. Min häst har bred bog också. Så jag tycker nog det är ganska normalt i storleken, kanske aningens trångt i bogen då.
 
Sv: BOT fleecetäcke

har ett till min ponny. sitter pefekt på henne.
har samma storlek som i horseware/bucas täcken hon har, dvs 125 cm.
 
Sv: BOT fleecetäcke

Jag har ett 135cm till min som brukar ha 140- 145 cm. Pga av att det var den enda storleken som fanns kvar och det var till pangpris. Aningens tajt i bogen men bra passform. Tror ett 145cm hade suttit ännu bättre. Jag hade kört på den vanliga sorleken! :)
 
Sv: BOT fleecetäcke

Har 135 på min som har 130 i horseware, sitter prima på min herre som annars är extremt skavkänslig.
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 421
Senast: CFrisk
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
635
Senast: Trott
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 517
Senast: Pilot
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp