L
Lawendel
Finns det? Eftersom pålle har envisa problem med nacken, och jag bara har bra erfarenheter av BoT, så tycker jag att nackvärmare för häst borde finnas! För det finns ju många hästar som har nackproblem...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det? Eftersom pålle har envisa problem med nacken, och jag bara har bra erfarenheter av BoT, så tycker jag att nackvärmare för häst borde finnas! För det finns ju många hästar som har nackproblem...
![]()
halstäcken finns ju som stäcker sig upp till nacken..
BOT har halstäcken
Annars får du väl köpa en BOT-linda och linda runt hästens nacke![]()
klart deras halstäcken har funktionen som allt annat från dem som inte har wear efter sig.
Var på BoT infokväll hos en ridsportbutik i närheten. Hon som pratade sa att de håller på att ta fram en nackvärmare för hästar just för att det är ett problemområde för många hästar. Hon gav tipset att använda karborrepaddarna, alltså sätta ihop dom runt halsen/nacken.
OBS! Tänk på att magnetprodukter har karens inom både trav- & ridsport
Finns det någon karens för magnetprodukter?
TRAVSPORT
Texten i reglementet årgång 2005 lyder:
43§
---
På häst intagen i STC:s register eller häst som tränas och/eller tävlar i Sverige är följande åtgärder förbjudna
---
behandling med all form av magnetterapi på tävlingsdagen inom ban- och stallområde
---
RIDSPORT
Förtydliganden/ändringar i TR I Gemensamma bestämmelser
(Gäller från 1 januari 2004)
Mom. 173:
---
- Behandling med el eller magnetutrustning är ej tillåten på tävlingsdagen,
inom tävlingsområdet.
---