Z

Zonya

Jag tänkte jämföra lite vad boxhyrorna kostar runt om i landet :)
Själv betalar jag 75 euro (bor i finland..) + mat. Då har jag ca 30 min skrittväg till ridbana och manege.
Hur har ni det på andra sidan östersjön? :)

//Zonya :bump:
 
hur mkt är 75 euro i svenska pengar?

jag betalar 700, ca 20 min till ridhus, har egen paddock, obegränsat med hö, massa jourpass o spån o foder betalar man själv. helt ok! :D
 
Om jag räknat rätt nu så borde de vara där kring 650 kr... någonting sånt :smirk:

//Zonya
 
har eget stall. Inackorderings stallet närmast mig tar 550 skr i kallhyra. Då får man köpa foder och strö själv. Ingår utsläpp, morgonfodring samt middagsfodring med hö i hagen.
På helgerna har man stalljour och hjälps då åt med dessa sysslor.
Annat stall tar 1200 med stalplats och foder. I övrigt service som ovan men oftare helgjour då de bara är 3 st i detta stall och 15 i det andra.
Eget stall. Betala allt samt ständig jour. :D
 
Vi har eget stall, men boxen vi hyr ut tar vi 700:-/mån utan foder och spån.
Men vi sköter alla mockningar och in/utsläpp och fodringar.
Ridhus finns ca 20 min skrittväg bort.
stallet ligger ca 3 mil utanför gbg
 
Har pållan uppstallad strax utanför sthlm. Betalar 1500 kr i kallhyra, får köpa hö, kraftfoder och strö själv. Blir runt 3000 i månaden.
T.ex. denna månad:
1450 kr kallhyra.
ca 900 kr hö
hovslagare 600 kr

Tur att jag inte måste köpa kraftfoder denna månaden också :smirk:
 
Jag betalar 750.- i kallhyra o då ingår även morgonfodring o utsläpp o kvällsfodring veckodgr. Ta in sin häst o ge middag får man göra själv. Helgfodringar o utsläpp delar vi på o även lunch veckodgr. Sedan tillkommer ju hö, krafftfoder o spån. Ridplan vid stallet o 10 min. med transport till ridhus. :)
 
Jag har mina hästar hemma men vill man ha sin häst inackorderad här kostar det 2500/månad.
 
1200, spån och hö ingår. Det är väl 20-25 minuters skrittväg till ridbana och ridhus.
 
Vi tar 1200:- och då ingår in/ut släpp, fodringar och tillgång till volt, ridhus och horsewalker.
 
Jag betalar exakt 2320 kr :D Det är på en ridskola i Karlstad (hyfsat centralt). Då ingår havre, hösilage, spån tillgång till ridhus, ridtält + terrängbana, in-utsläpp alla dagar+fodringar alla dagar.
Min andra häst står i ett helt privat stall, där betalar jag 1500, då ingår in-utsläpp, fodringar, havre,hö+spån.
 
1200:- tillgång till flertalet ridhus, paddockar, gränsbana, terrängbana, hinder & dyl
+ morron & kväll fodring
utsläpp vardagar
+ att man har stalltjänst & tävlingstjänst ca 4 ggr/halvår
 
Har ett stall där min kompis och jag står, hon betalar 300:- Då är allt inräknat i priset. :bump:
 
600 i kallhyra + mat blir ca 1200 i månaden om man slår ut i månaden och så har jag en medryttare som betaölar 500 i månaden. Vi har ca 30 minuters skrittväg till en ridskola med ridhus och tränare.
Mitt grannstall som ligger 5 km bort tar 2400 med 7 kilo hö 3 kg havre ridhur runcorall och paddock ca 30 hästar.
Men ska man ha ridhus och sånt ligger det runt 1800-2500 här i västerås-eskilstuna
 
i kallhyra eller?
Jag vet inte vad det är men jag betalar 2000:- och då ingår inte kraftfoder
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 328
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 639
Senast: Amk
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
516
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp