Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur är det egentligen? Är det farligt för hästarna om de enbart står på sågspån och ingen typ av bädd i kallstall? Utan man tar ut allting vid mockning (inte all spån då, men allt som kommer från hästen) och fyller på nytt/mer spån några gånger i veckan?
Ingen fara alls sålänge du har tillräckligt med strö för att isolera mot kylan som kommer underifrån.
Jag har kallstall och har haft både växelströbädd (mocka ut allt skit & piss varje dag) och bädd (bara ta ut skiten). Sålänge man har tillräckligt med strö påverkas inte värmen från golvet nämnvärt. Men jag föredrar bädd (men det gör jag i varmstall med) eftersom det blir fastare än växelströbädd.
Hästnyheter Han var en julklapp från Nils-Erik Hansson, när Elin Dahlström från Målilla var tonåring. Nyligen skiljdes deras liv åt, när Smiggo fick...
Hundavel & Ras Men det är inte bara ”jag har hört” heller.
Det finns stor kunskap om hundar rent generellt på forumet. De flesta träffar mycket hundar...