Bukefalos 28 år!

Boxvandrare...

Sv: Boxvandrare...

Alexandra - Oj, jag hade alldeles glömt den här tråden och inte fick jag upp den som oläst efter ditt inlägg, heller! Nåja, jag har varit fruktansvärt förkyld de senaste två månaderna och har bara suttit vid datorn fläckvis, det kanske är förklaringen.

Säcken fungerade sådär. Just där säcken hänger går han ju inte men han lyckades vandra iaf så jag tog bort den i samband med att han bröt manken och ändå stod stilla på samma fläck.

Nä, min häst vandrar fortfarande och ännu mer nu när han börjar friskna till och har överskottsenergi. Jag har börjat promenera honom på kvällarna men det är för tidigt att börja rida och motionera ordentligt för att få ner energinivån.

Det som har fungera hyfsat är att ge bara lite kraftfoder på kvällen, men det är en marginell skillnad och frågan är om den är statistiskt säker... ;)

Skitigheten i boxen har blivit bättre då jag sopar undan en meter från bakväggen och lägger in skit där från stallets hingst. Då skiter Spirre på den skiten och hinner inte blanda skiten med så mycket spån under natten.

/Camilla
 
Sv: Boxvandrare...

Attans då att du inte hittat någon 'mirakelkur' =/

Här lyckades jag ju ett tag helt hejda boxvandrandet med boxbyte (igen) samt lugnande i örtform (i dubbel dos..). Men efter ca 3 veckor började hon igen. Har ju blivit aningens bättre nu när jag kunnat sätta igång henne, men hon vandrar de flesta nätter tyvärr =/
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: tanten
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 247
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 851
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 569
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp