M
Midnightwalker
Jag har hittat en foderstat som verkar vara bra på min häst, och som han verkar må väldigt bra av. Han har precis fått börja komma ut i en mindre hage som han är ute i oftast varje dag, och då mellan 3-4 timmar/dag. Snart ska jag börja skritta honom 20min/dagen fram tills slutet av sommarbetet, dvs det är inte energi jag är ute efter i foderstaten.. Han får Hippo Harmoni (som det finns alla tänkbara, mumsiga tillskott i som är väldigt nyttigt) med det får han korn och betfor tillskott som mineraler och vitlök, och nu har jag börjat ge honom soja mjöl för hans vikt ökning (tunn som ett staket). Är detta bra? Jag har även lusern fråga jag har..
Tidigare innan han fick sin fraktur på båda bak stod han på bland annat lusern hack, det tog så mycket plats i hinkarna för han kräver mycket eftersom jag tränade mycket och han är så tunn.. Så jag skaffade lusern pellets, men hann aldrig använda det, eftersom han blev skadad osv.
Jag har hört att lusern pellets både är bra och dåligt, hur är det egentligen? Vad jag förstår är det samma sak som hack, fast i pelleterad form. Måste man svälla det precis som betfor? Har hört att hästen kan strypas annars. Hur mkt vatten ska det ligga i och kan man svälla det dagen innan och använda dagen efter? Så klurigt med lusern, känner att jag aldrig får det bekräftat.. Kan jag ge det under boxvila? Fattar ingenting.
Tacksam för svar Kram på er! Mvh Sandra
Tidigare innan han fick sin fraktur på båda bak stod han på bland annat lusern hack, det tog så mycket plats i hinkarna för han kräver mycket eftersom jag tränade mycket och han är så tunn.. Så jag skaffade lusern pellets, men hann aldrig använda det, eftersom han blev skadad osv.
Jag har hört att lusern pellets både är bra och dåligt, hur är det egentligen? Vad jag förstår är det samma sak som hack, fast i pelleterad form. Måste man svälla det precis som betfor? Har hört att hästen kan strypas annars. Hur mkt vatten ska det ligga i och kan man svälla det dagen innan och använda dagen efter? Så klurigt med lusern, känner att jag aldrig får det bekräftat.. Kan jag ge det under boxvila? Fattar ingenting.
Tacksam för svar Kram på er! Mvh Sandra