Bra att veta/ha inför första valpen?

Haha, du vinner 🥇 :laugh:
Vi har dem också som staket. Vi bor på ett berg och det är betydligt billigare att ställa upp kompostgaller än borra ner järnstolpar i berget plus att vi vill inte ”förstöra” berget.
Jag drömmer om den dag jag kan sälja dem igen, det borde vara hyggligt andrahandsvärde på dem. 😄

Ja på berg borde de ju också funka bra, där man kan behöva stängsla runt ojämnheter.
 
Vilka fina råd du fått.
Jag lägger till: Spara tomma toarullar och tomma hushållspappersrullar.
De är väldigt roliga i sig, men särskilt när man fyllt dem med ex torrfoder och vikt igen kanterna.
 
Vilka fina råd du fått.
Jag lägger till: Spara tomma toarullar och tomma hushållspappersrullar.
De är väldigt roliga i sig, men särskilt när man fyllt dem med ex torrfoder och vikt igen kanterna.
Jo men de kmr jag ihåg att vi gjorde till våran hund som vi hade när jag var liten. Då vet jag att vi fyllde toarullar m godis
 
Vi har en barngrind till köket, det var väl typ det vi gjorde. Bor i lägenhet och har inte direkt något som är farligt hemma iom att vi har tre innekatter.
Köpte ett paket med olika leksaker i mindre storlek från Amazon som Harry hade stor glädje av som liten.
Han var dock en okomplicerad valp som blev rumsren snabbt och inte bet på annat än sina egna saker.
 
Gällande kompostgaller, vi använde knappt det alls, jag köpte hem ett gäng och tänkte att jag skulle spärra av när jag upptäckte behovet. Men satte det bara vid ingången till tvättstugan. Min valp hängde liksom mig mest i hälarna när hon inte sov ändå, och tuggade inte på saker (förutom kanten på en billig ikeamatta som vi behövde ha kvar pga ljuddämpning och varvade ner superbra. ( Sedan har ju hon varit så lugn så vi fått träna på att hitta på bus och gå upp i energi så vi är ju i ena änden av en skala)
 
Vilka fina råd du fått.
Jag lägger till: Spara tomma toarullar och tomma hushållspappersrullar.
De är väldigt roliga i sig, men särskilt när man fyllt dem med ex torrfoder och vikt igen kanterna.
Om de inte äter upp dem, ja. Min hund har stort behov av att slita sönder som tyvärr inte går att tillfredsställa för hon sväljer allt. 😞 Hon försökte sätta i sig delar av toarullen innan hon brydde sig om godiset den enda gång jag försökt. Har även gömt godis i lådor, då ger hon sig frenetiskt på kartongen 🤷🏼‍♀️
 
Angående kompostgaller, köp stadiga. Dom från Claes Ohlson är helt värdelösa för att dom är så sladdriga. Min senaste valp sprang rakt igenom dom. 😅 Men han har också varit ett litet monster.
 
Skulle inte rekommendera om man har glupsk valp. Min äter tex hela toarullen om han får en.
Exakt. Inget som går att tugga på spottas ut.

För några månader sen sket min hund ut två helt intakta möbeltassar. Hon hade varit hos hundvakt dagen innan och de kollade skamset under alla stolsben men alla möbeltassar satt kvar.
Ett tag senare hittade vi lösningen när jag var inne hos dem. Jag såg hunden spankulera omkring under deras köksbord med stolar, hörde ett rivande ljud och sen kommer en glad hund fram med en karta med fyra möbeltassar i käften. Det visade sig att varje stol haft en karta möbeltassar fastklistrade under sitsen fast det hade hundvakterna aldrig märkt 😂
 
Skulle inte rekommendera om man har glupsk valp. Min äter tex hela toarullen om han får en.
En 9 veckors valp? aha, de har jag inte träffat. Mina är superglupska i denna ålder. Tror att de är så vana vid detta (de får två av målen per dag på detta sätta vis) att de inte ser dem som något man äter upp. Tuggar sönder ibland men inte äter.
Sen brukar valpköparna fortsätta med dem tills det blir svårare material såsom tetror ect.
97 valpar, ingen har börjat äta upp dem (alltså sväölja).
Men visst kanske labbar typ. De kan man kanske inte göra sådant med då. Jobbigt.
 
En 9 veckors valp? aha, de har jag inte träffat. Mina är superglupska i denna ålder. Tror att de är så vana vid detta (de får två av målen per dag på detta sätta vis) att de inte ser dem som något man äter upp. Tuggar sönder ibland men inte äter.
Sen brukar valpköparna fortsätta med dem tills det blir svårare material såsom tetror ect.
97 valpar, ingen har börjat äta upp dem (alltså sväölja).
Men visst kanske labbar typ. De kan man kanske inte göra sådant med då. Jobbigt.
Bägge mina fjärilar hag tuggat sönder rullar och ätit bitarna. Nuvarande äter också toapapper och servetter om han kommer åt.
 
Bägge mina fjärilar hag tuggat sönder rullar och ätit bitarna. Nuvarande äter också toapapper och servetter om han kommer åt.
Som valpar i leveransklar ålder?
Wow!
ToalettPAPPER skulle mina också tugga sönder och kanske skulle de svälja ibland.
Toarullar biter de sönder ibland men ej äter,
Men sådana individer som du pratar om, vad får de tugga och svälja?
 
Som valpar i leveransklar ålder?
Wow!
ToalettPAPPER skulle mina också tugga sönder och kanske skulle de svälja ibland.
Toarullar biter de sönder ibland men ej äter,
Men sådana individer som du pratar om, vad får de tugga och svälja?
De gillar att tugga. En toarulle är perfekt att sticka in underkäken i och leka med och ibland tugga.

Som vuxna kan de sätta i sig en halv rulle och lyckas han hålla sig undan är rullen i bitar och det saknas delar. Han får inte rullar, utan stjäl dem.

De flesta av mina hundar har som vuxna gillat att leka dokumentförstörare.Dvs riva tidningar papper och presentpapper i strimlor. Fast det äter det inte. Bara strimlar.
 
Allt som luktar godis/mat är godis/mat här.
Inklusive fickor.

Mvh hon som blivit av med en jackficka.
Jag har inte haft det problemet själv, men ena stallkompisen lämnade sin hund i sadelkammaren tillsammans med en (upphängd) jacka med ett par godisar i innerfickan. Hon möttes av en jacka på golvet, det som en gång var en ficka liggandes lös bredvid, ingen godisbit kvar men en väldigt glad hund. :D

Lova har ju knappt ätit mat/godis och har faktiskt aldrig tuggat i sig sånt som inte är ätbart. Hon strimlar gärna toarullar eller kartonger, men spottar ut alla bitar. Däremot kan vi inte ha godis i mjukisbyxor och sitta i soffan. Då kommer hon och gosar så vi inte ska märka när hon stoppar in hela huvudet i fickan och tömmer den på godis.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 466
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 515
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: tanten
·
Hundträning Om några veckor flyttar det förhoppningsvis hem en liten valp. Då det är min första valp funderar jag mycket över den första tiden med...
2
Svar
22
· Visningar
2 907
Senast: pocreator
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp