Bra bil, drag/familj/stall

Jag köpte precis en volvo v60 D4 R-design, 8 växlad automat. Äldre än du söker men är väldigt nöjd 🙂 Ingen svindyr försäkring, skälig skatt men ändå lagom pigg.

Jag provkörde inte äns BMW för jag vet att jag skulle förälska mig men försäkring/skatt skenade iväg för mycket i pris. Vill gärna ha häst igen och då det för dyrt för mig.
 
Vi har en passat alltrack från -2017. En diesel med automat Jag älskar den! Bästa dragbilen vi haft. Liten svängradie om man jämför med vår toyota avensis (dock -05). Det är guld värt när man drar släp.
 
Vad tycker ni om Volvo v90, 2020 modell? Har hittat en som jag kan tänka mig.
Vi har två Volvo V90, en ”vanlig” och en cross country som jag har som dragbil. Fullkomligt älskar Cross countryn! Fantastiskt mycket bättre komfort och väghållning än den andra (som inte på något sätt är dålig den heller), och riktigt bra att dra med. Dock krävs det nog nästan BE-kort om man ska dra hästtransport med den för den är ganska tung.

Utrymmena i bilen är mycket bra, rymmer både strö, foder och hela familjen. :D Kan varmt rekommenderas. Möjligtvis med undantag för skatten som är rysligt dyr på dieselvarianterna.
 
Jag är inne på min andra Kia sen 2012. Den första krockade jag när den var 5 år, innan dess hade jag inga problem med den alls. Fick byta bromsar en gång, men det tror jag var fel från fabrik. Plus att jag körde lite.
Min nuvarande är 4 år och har inte heller vållat mig problem. Men jag har haft Picanto och Rio, inga dragbilar direkt ;)

Har man facebook finns det en grupp för Kia-ägare och intressenter, Kia of Sweden heter den. Väldigt trevlig grupp att ställa frågor i och man får ärliga svar. Så mitt tips är att gå med där och fråga. Många har gjort det och de som valt bort Kia efter det, har lämnat med trevliga farväl.
 
Hur får ni plats med familj och två större hundar i en XC70? :p

Jag har precis bytt från min XC70 som jag verkligen tyckte om, men inte fick plats med alla grejer i. Var iväg i helgen med tre hundar och utrustning för en halv träningsdag med labradorerna och jakt med wachtelhunden på eftermiddagen, och det var inte mycket plats över i bilen. En passagerare hade kunnat åka med, om den inte haft några saker med sig :D
Haha, ja nu är vi "bara" 3 personer, 2 hundar och 1 katt i vår familj. När vi köpte den så hade jag 2 hästar också ;)
Jag får dra 2100 kg med den, så det var ett av skälen. Men vi får gott om plats och har en takbox vid behov, det är sällan vi åker alla samtidigt.
 
Haha, ja nu är vi "bara" 3 personer, 2 hundar och 1 katt i vår familj. När vi köpte den så hade jag 2 hästar också ;)
Jag får dra 2100 kg med den, så det var ett av skälen. Men vi får gott om plats och har en takbox vid behov, det är sällan vi åker alla samtidigt.

Ja, men ändå :D jag är ju oftast bara jag och hundarna :p
Men med en takbox kan jag tänka mig att det gör skillnad.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 830
Senast: Smurfoff
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 382
Senast: Avalbane
·
Äldre Jag letar ny bil och skulle vara tacksam för lite input! Jag har 12 mil tor mellan jobb och hem dit jag reser 3-4 dagar per vecka, så...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Liran
·
Äldre Jag kommer köra min nuvarande Volvo V70 så länge den funkar, men har bestämt mig för att börja tänka kring vilken bil som kan passa som...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp