Bra debutant bannor?

Joyride

Trådstartare
Vilka baner i debutant tycker ni är trevliga och rida och självklart så hur är resten av tävlandet. Jag ska tävla lite mer Deb Ft till nesta år och vill ha bra råd. Jag bor i Östergötland så det får ju inte vara alldeles för långt att åka. :bow: :confused:
 
Ja mantorps e jättebra. Jag har inte tävlat där men jag har varit däro tränat två gånger...
Kindas e oxå jättebra!
Båda banorna är super, även om det spöregnat hela dagen :p
Kindas tävling i övrigt var väldigt bra, dem hade bra koll o så. Faasst det värsta var att vi som hade ponnyer var tvugan o rida ute när storhästarna fick rida inne. O de regan hela dagen :mad: ;)
Men de va jättekul iallafall!!! :)
 
Örebrotraktens RF kan jag rekommendera..ligger inte allförlångt från dig get.to/otr är deras hemsida om ud vill kolla in!
 
Tranemo brukar ha rätt bra banor, iaf när jag har varit där..men det kanske är lite för långt.. :confused:
 
Trossnäs är den bästa bana jag ridit på. Sandunderlaget gör den bara bättre ju mer det regnar. Vet ej om de har träningar men det har de säkert. Ligger utanför Karlstad.
 
Tranemo, skövde och sämsholm kan jag varmt rekomendera! Trevliga okomlicerade debut banor.

Tycker Boxholm brukar ha rätt kneppiga banor, iaf i lätt klass och d vet ja att ja inte är ensam om att tycka!
Borås e en sån bana som ALDRIG funkat för mig men annars en trevlig tävlingsplats tycker ja nog...

Lycka till !!!

Kramiz Minna :rofl:
 
Vad finns det i Stockholm då? Har Stäket fortfarande öppet för träningar?
 
Stäket har inga träningar längre, tror ïnte att banan finns kvar. De ställen jag varit och tränat på är Johannesberg, ca 5 mil norr om stan, där de har en nybyggd debutantbana, väldigt fina marker och trevlig bana men än så länge bara just de hinren som ingår i debutantbanan.
Vågsjölund (vid Arninge, täby) har tävlingar på debutant och 110 nivå, trevliga hinder men ingen lättklass bana så man får välja mellan debutant och MSV hinder, kan kännas som stort steg däremellan även om de lättaste MSV hindren är helt OK tom för mig :-).
Ryttarstadion har många och bra hinder på debutant och lättklass nivå, men det kan var problem att få rida på gräset där under vår och höst då det sliter så hårt på underlaget. Botkyrka har ju hinder från debutant till åtminstone enstjärning och där är det också trevlit att träna. Vet också at det ordans träningar på Ågesta men där har jag aldrig varit.
 
Vad jag vet i sthlm så har ryttis, botkyrka och johannesberg träningar. Ryttis, ågesta, botkyrka och vågsjölund har tävlingar.

Kram Minna :rofl:
 
Tävling Johannesberg!

Nästa år blir det tävling på Johannesberg också; i Kristihimmelfärdshelgen blir det Deb för både Ponny och Häst. Det är Väsby RK som ordnar! :banana:
 
jag tycker att Akkademi stallet i uppsala baståsen och ryttarstadion i stockholm är väldigt trevliga att rida på .Även om du har möjlighet att rida i bollnäs.dom har en jättetrevligt bana.
 
JAAA! Karlstad har ju en superduperbana! Ligger på Trossnäs, vet ej hur de har det med träningar nu, men de brukar ha träningar.

Det finns även en bana i Mässvik, som ligger *typ* mellan Liljedal & Säffle, men jag vet inte om de har den 'igång'.
 
Stångberga RS har en fälttävlan -04 . vad har dom för bana o hur är den ?
 
Jag har ingen aning, men det låter spännande. Har bara hört ryktesvägen att de skulle bygga en bana där, skoj att de ska ha tävling, har ju nära dit.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 230
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp