Bra eller dåligt??

T

Tilda99

Fick analysen på vårat hö och det visade att det innehåller 62 smrp/kg och 7,8 kj/kg. Fick lov att ändra lite på foderstaten eftersom det blev så mycket protein. Nu får hon bara kornkross, betfor, mineraler och hö. Är det bra? Innan sommaren hade hon allt dessa plus krafft groov, lucern och kli....
 
Jättebra hö, men tog du ingen mineralanalys? Gör en om du inte har en, jätteviktigt.

Att det är mkt protein i grovfodret är inget du behöver oroa dig för. Läs Notecas tråd ang samma sak. :smirk:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 292
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 043
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vabruari
  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp