Bukefalos 28 år!

Bra kattleksak

Wille

Trådstartare
Nån som har tips på bra kattleksaker som kan hålla missarna sysselsatta under den här tråkiga tiden när de måste vara inlåsta? Framförallt min ena är understimulerad och de har börjat slåss med varandra. Och så skrapar hon på fönster och dörrar.
 
Våra älskar "pinn leksaker", just nu har en pinne med gummisnöre + mus. Kräver att man är delaktig själv. Men våra älskar den, de har tom hämtat den själv i skåpet och lekt med den nattetid😅

Annars gillar våra lite allt möjligt, ena dagen är det Kangaroo, sen vanlig boll, tredje dagen en gummi leksak 😁
 
Allt du inte tror är roligt.....mina har massor av köpta kattleksaker. Roligast är en grön märkpenna de snott av mig, tomma toapappersrullar och honkatten hämtar själv barkbitar ur Orchideernas krukor och leker med. "Stjälpa" till att knyta skosnören är en höjdare, man har en vidhängande katt och räkna med minst 5 min extra tid innan du kommer iväg och katten lekt klart.
 
Min har mycket jakt i sig (typisk bondkatt mao) och tycker att Da Bird är det bästa som finns - han vill bära undan och slakta fjädervippan som om den vore en äkta fågel :angel:. Den kräver att man är aktiv själv och rör själva spöet men det krävs ingen lång stund för att de ska bli ganska trötta och nöjda, eftersom den brukar trigga stora hopp och tokrusningar. En annan variant som varit succé är möss från märket Kitty Play. De har pip som låter precis som riktiga bytesdjur och blir behandlade därefter. :D

Det mesta annat har mötts med en kort sniff och sedan ignorerats; jag tror att det lätt kan bli så när de fått vara ute och prova riktig jakt. Men jag har bara haft katter som verkligen varit utekatter i själ och hjärta så självklart är jag färgad av det.
 
Pingisboll. Kul för att den studsar, går fort, och så lätt att katten kan lära sig att daska iväg den själv. Kräver att ägaren hämtar under soffan ibland, därav bra att ha flera. Någon kommer man trampa sönder också.
'
Hopknycklat kassakvitto (kastas av ägaren), papperskasse från mataffären (så kul att gömma sig i). Som liten hade min också ett persiennsnöre med träknopp i änden, tom trådrulle, tom toarulle och någon knuten tygtrasa. (hon slutade nästan helt att leka sedan, sysselsätter sig ute). Gillar också att ligga på lur under en stol när jag hängt jacka, handduk e.dyl. över som hänger ner.
 
Små billiga plastmöss, pingpongbollar, kork till Pet-flaska, papperskassar som de kan hoppa ner i och sitta i 🙄
 
Lådor är roliga! Så har du några pappkartonger liggande kan du snabbt sätta ihop dem och göra gångar/öppningar så de kan krypa in och undersöka. Pappkassar där man klippt av handtagen är också roligt.

Jag skaffade en godisboll till min. En boll med hål som man stoppar ner torrfoder i och såmåste katten putta på bollen för att få ut torrfodret. Den var väldigt populär!

Om du har och orkar skulle du kunna bygga en bur av kompostgaller lite snabbt och låta katterna vara ute i den ett tag (kanske en och en) så får de vara ute utan att du behöver ha dem i koppel.
 
Min älskar ett ridspö som jag knutit ett snöre på med en garntuss längst ut som han får jaga efter. Alla köpta leksaker är meh.
 
Prasselbollar, stinkies(små fiskarna), spö med olika grejer längst ut på snöret(varvar för lite variation) och en plyschmus med lång, prasslande svans. Blänkande godispapper är också en hit, perfekt storlek och prasslighet enligt Lillkatten. Hon älskar också en liten tomteprydnad i tyg som är perfekt storlek att brottas med.
 
Jag har två leksaker som aldrig slår fel och båda är ju en sådant där fiskespö med olika saker i snöret. Och de ska helst lekas med dem i sängen, där blir han som mest busig.
203A0657-EB69-4729-89A5-F98C0A7D4ADA.jpeg

Stinkisarna måste vara nya, sedan blir de ganska ointressanta så det blir ju dyrt i längden om en ska handla nya sånna hela tiden.
 
Har en bollbana och den är mycket uppskattad, speciellt om bollen blinkar när den rör sig. Annars bollar som man kan rulla.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
379
· Visningar
14 427
IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
466
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp