Bukefalos 28 år!

Bra, prisvärd trimmer

bejkonfis

Trådstartare
Min ChinchillaPerser är inget jättestort fan av borsten. Huvud och rygg brukar gå bra men värre är det magen vilket i sin tur resulterar i att tovorna samlas där.
Sax känns väldigt riskabelt så nu vill jag ha tips på en bra, prisvärd trimmer som med lätthet ska klara en sån enkel uppgift som att ta bort tovor någon gång i månaden eller två.
Ös på med era bästa tips! :)
 
Jag har köpt en från Jula! 149 kr betalade jag för den och rakar bort tovor på mina långhåriga fluffisar utan problem!
Det är den gul/svarta på deras hemsida, sök på "Djurtrimmer".
 
En sån trimmer, rakar den ända in till huden eller kan man ställa in det? Låter dom mycket? Vi har en helig birma som emellanåt får dreadlocks lite överallt och han gillar inte heller borste och sax funkar ju men känns alltid lite risky, speciellt när man ska runt huvudet och rumpan..:)
 
@Aliche På de flesta trimmers som jag sett för katt/hund, går det att använda olika distanskammar (alternativt att den som finns går att ställa in) för att välja hur långt från huden maskinen ska klippa. Används ingen distansdam, klipper maskinen nära huden. Den jag har för häst (vilket är den trimmer som jag använt, då min katt inte behöver klippas) klipper någon mm från huden och det är jag rätt säker på att de flesta trimmers gör om man inte ställer in annat. (Trimmer = lämnar stubb eller mer, rakapparat = lämnar bar hud ;) ).
 
Jag har en superdupermes till katt som ofta har tovor för att jag får inte borsta honom (hans pappa är likadan) och han låter mig nästan utan protest raka bort tovor så den låter inte skräckinjagande iaf. :) Det finns två olika inställningar för hur djupt den ska ta.
 
Är det en dålig ide att använda en trimmer för människohår på katt?

Saken är väl det att de är mer anpassade efter tunnare och finare hårstrån som människor har, det lär fungera men sliter nog extremt på maskinen jämfört med en annan som är gjord för grövre hår.
 
Saken är väl det att de är mer anpassade efter tunnare och finare hårstrån som människor har, det lär fungera men sliter nog extremt på maskinen jämfört med en annan som är gjord för grövre hår.

Ok får ta å anordna skjuts till jula nästa månad då. Skulle behöva raka rumpen lite så det inte fastnar skit i håret där.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 190
Senast: Bapelsin
·
R
Kläder & Bli fin Jaha hörrni. Jag är på jakt efter en riktigt schysst baddräkt och tycker inte att jag har så himla omöjliga krav: Den ska rymma lite...
2
Svar
37
· Visningar
3 420
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp