Bukefalos 28 år!

bra skor/kängor!

Sv: bra skor/kängor!

film låter som ett bra förslag men jag får aldrig blåmärken! jag kan slå mig sönder och samman och riva sönder mina kläder, men när jag med spänd förväntan kavlar upp byxbenet blir jag alltid besviken. på sin höjd är huden lite rosafärgad. det är så orättvist :(
 
Sv: bra skor/kängor!

Äsch, så ju nu att du redan köpt andra kängor (där får man om man inte läser hela tråden tillräckligt noga när man sitter på jobbet och har lite dåligt samvete för att man inte jobbar så flitigt som man borde) - men min rekommendation för Meindl står ändå fast för andra som läser och som ännu inte bestämt sig.
 
Sv: bra skor/kängor!

jag provade sådana också men de föll på att skaften var för låga! hittade inte några i damstorlek med höga skaft.
 
Sv: bra skor/kängor!

Men jag har så korta ben att alla något längre skaft når mig i princip upp till armhålorna ;)
 
Sv: bra skor/kängor!

film låter som ett bra förslag men jag får aldrig blåmärken! jag kan slå mig sönder och samman och riva sönder mina kläder, men när jag med spänd förväntan kavlar upp byxbenet blir jag alltid besviken. på sin höjd är huden lite rosafärgad. det är så orättvist :(

Fy va orättvist, blåmärken är ju verkligen ett bevis på hur ont det kan göra.
Men lyllo dig sommarhalvåret, jag ser ut som en smurf året om jag!

Jag har blåmärken som hade kunnat bli en tröja om man satte ihop dem sen sist jag drutta omkull.
 
Sv: bra skor/kängor!

*kl*

Idag har jag varit och testat på Lundhags Scout och Lundhags Ranger High. Och jag kan inte bestämma mig! Scouten satt helt tiomässigt på min fot, helt outstanding passform. Highkängan satt kanske som en 9:a. Men eftersom jag fryser ihjäl mig på vintern så vettifan om ett par Scout och raggsockar hjälper?

Blir det inte snorkallt om fötterna då?
 
Sv: bra skor/kängor!

Orkade inte vänta på er. Så det blev ett par Ranger High :)

Testade kängor på Naturkompaniet, men gick in på nätet och köpte dom några hundra billigare :angel:
 
Sv: bra skor/kängor!

jag tänkte ju som så att det sällan blir riktigt skitkallt i skåne. och blir det det blir det torrt, och då funkar alla varma kängor. men jag ska helt klart experimentera lite med värmereflekterande sulor och olika strumpor. fast OM jag skulle bli väldigt frusen av mig till vintern så har du hunnit ha dina ett tag och då kan jag ju fråga dig om du gillar dina.
 
Sv: bra skor/kängor!

Nu har du ju redan handlat men jag tycker inte att scouten blir kall. Men det hänger ju mycket på bra strumpor eftersom det är en skalkänga. Men jag kör på en tunn Linerstrumpa i ull och sen en tjockare ullstrumpa utanpå på vintern och har klarat 18 minus flera timmar helt utan problem. Sulan är ju tjock och det är faktiskt det fiktigaste med kängor för det är kylan som kommer underifrån som är värst.
 
Sv: bra skor/kängor!

*lån*

Dessa varma, sköna, lätta vattentäta kängor köpte jag i dag för 200:- :angel:

kanga1.jpg


Någon som vill gissa på orginalpriset??

Fick nys om en lagerutförsäljning av kvalitetsskor och ilade dit och handlade allehanda användbara skor till rena vrakpriser :D
 
Sv: bra skor/kängor!

Nu har du ju redan handlat men jag tycker inte att scouten blir kall. Men det hänger ju mycket på bra strumpor eftersom det är en skalkänga. Men jag kör på en tunn Linerstrumpa i ull och sen en tjockare ullstrumpa utanpå på vintern och har klarat 18 minus flera timmar helt utan problem. Sulan är ju tjock och det är faktiskt det fiktigaste med kängor för det är kylan som kommer underifrån som är värst.

Jag vågade inte chansa! Haft många kängor under åren, som folk sagt att det blir inte kallt hitan och ditan strumpor ull osv. Men nog fan har jag frusit ändå :crazy:
 
Sv: bra skor/kängor!

Nu funderar jag!

Fick mina Ranger idag, med raggsocka passar dom. Med supertunn strumpa är dom stora.

Vad gör man då?! Vill ju inte ha glappstövlar på sommaren eller för tighta på vintern.
 
Sv: bra skor/kängor!

Sula i på sommaren :p

Det får nog bli så!

Jag provade kängorna jättemycket i affären. Men nu har jag ändå beslutsångest och tänker; "Scout satt ju bättre på foten. Kanske ska byta nu istället? Tänk om jag fryser?"

Hatar att handla..
 
Sv: bra skor/kängor!

Bra val:D Som sagt så har jag kört scout hela vintern (även som ridkängor i brist på bättre) och har aldrig frusit om fötterna trots att det krupit neråt 18 minus ibland. Bra strumpor i ull klarar det mesta.

Jag börjar nog ångra mig!! För Scout satt ju helt gudomligt på foten :o
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hur länge håller era skor? Jag tycker mina går sönder alldeles för fort. Börjar känna mig gaslightad av skoindustrin. Är det mina fötter...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 698
Senast: Trasten
·
Fritid Denna vintern behöver jag riktiga vinterkängor. Förra vintern genomled jag i gummistövlar med dubbla ullstrumpor och det gick med nöd...
Svar
14
· Visningar
1 086
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 458
Senast: QueenLilith
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp