Bra skor till jobbet

Askur

Trådstartare
Hej! Behöver tips om riktigt bra inomhusskor som jag kan använda till jobbet.
Jag går i stort sett hela tiden = Inte bra för mina känsliga fötter som jämt och ständigt värker eller gör ont.
Har köpt ett par skor på Stadium som personalen hjälpte till att välja ut men märker ingen skillnad öht.

Så - Ni som går i stort sett hela tiden när ni jobbar, vad använder ni för skor?
 
Min hjälp för fötterna när de gjorde ont var att formgjuta inlägg efter mina fötter, då försvann faktiskt allt ont! Kostar men klart värt!
 
Hej! Behöver tips om riktigt bra inomhusskor som jag kan använda till jobbet.
Jag går i stort sett hela tiden = Inte bra för mina känsliga fötter som jämt och ständigt värker eller gör ont.
Har köpt ett par skor på Stadium som personalen hjälpte till att välja ut men märker ingen skillnad öht.

Så - Ni som går i stort sett hela tiden när ni jobbar, vad använder ni för skor?

Salomon xa pro 3d, sjukt bra sko i mitt tycke. Jobbat massor i dem och hade nog inte klarat det med vanliga träningsskor. Dessutom vattentäta.
 
De har jag med. Sjukt sköna att gå i. Bästa hundpromenadskorna jag haft. Jag har ett par sandaler från Jobi som jobbskor. Jobbar som städerska och går mycket.
 
Jag använder antingen ett par sandaler från fjällräven, eller asics 1170 dam. Asics skorna är dom bästa, otroligt sköna, använder dom även när jag går eller springer:)
 
Här hänger jag med. Jag behöver också ett par nya skor till jobbet. En vanlig dag promenerar jag 30 min till/från jobbet (alltså 1 timmes promenad/dag), sedan står jag i butik upp till 9 timmar. Detta gör jag 4-5 dagar/vecka. När jag är ledig går jag istället hundpromenader, ofta i samma sköna, inpromenerade skor. Detta resulterar i att jag sliter ut mina skor på 6 månader, oavsett prislapp.

Så jag skulle vilja ha tips om ett par sköna tåliga skor, för under 1000kr-lappen.
 
Jag går/står mycket på mitt jobb (sjuksköterska) och köpte ett par ecco-sandaler för några månader sedan: sjukt sköna!
 
Vad kostar dem och vart kan man köpa dem? :)
Lite överallt! Tror de kostade 1600 på XXL men jag köpte dem där för halva priset förra året.

Kan dock tillägga att de är väldigt slitna i år, men det kanske är att förvänta sig när man jobbat i dem 8-12 h/dag både inne och ute i skogen och använt dem som promenadskor ungefär jämt också.
 
Hej! Behöver tips om riktigt bra inomhusskor som jag kan använda till jobbet.
Jag går i stort sett hela tiden = Inte bra för mina känsliga fötter som jämt och ständigt värker eller gör ont.
Har köpt ett par skor på Stadium som personalen hjälpte till att välja ut men märker ingen skillnad öht.

Så - Ni som går i stort sett hela tiden när ni jobbar, vad använder ni för skor?

Går och står mycket i mitt arbete, köpte ett par Joya-tofflor efter rekommendation. Innan hade jag väldigt ont i knän och framförallt mina fötter, och då vid fotknölen som envisades med att svälla upp efter en lång dag. Nu, som bortblåst. Är vanligtvis en skeptiker, men dessa är helt otroligt bra! :bow:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 138
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 936
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 550
Senast: Buongusto
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 446
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp