Bränn märkning på Dansk ponny

:cry: :cry: :cry: Vad trist!
Kan man maila någon i danmark?? Blir smått desperat. Vill veta!!!
 
Jag hittade "min" genom att skriva i det jag visste födelseåret först och brännmärkningsiffrorna sist. (91??086) sen satte jag in 00, 01, 02 osv mellan 91 och 086. Sen fanns det bara ett brunt sto född 1991 med 086 i slutet. Så det GÅR att söka utan namn och fullständigt nummer, men det tar lite tid... :smirk:
 
Pröva och maila till Landskontoret for Heste SHN@LR.dk :)

Det är ju tyvärr så att alla hästraser inte har såna regnummer som varmbloden har, och en del som kanske blivit efterregistrerade har åttasiffriga nummer. Dessutom finns inte alla hästar i registret. Min hästs mamma finns t ex inte alls :(
 
Varför ska jag mejla dom?

New Forestarna har iaf likadana som dom...Men vissa kanske får 8-siffriga nummer det vet jag inte, men då är det bara att stoppa in 3 siffror i mitten. Det tar ju en hiskelig massa tid iofs... :smirk:
 
Sv: Bränn märkning på Dansk ponny

jag har en dansk korsningsponny med brännmärkning. Det är ett W med något otydligt ovanför och under står det 53. Hon heter Adria, är född 1989 och är brun.
 
Sv: Re: Bränn märkning på Dansk ponny

Det finns ytterligare ett sätt att söka på dock har du om du är säker på siffrorna blivit lurad ang hästens ålder.
Det finns ingen NF född 97 (inte heller 96 och 98) som är bränd med 701.
Tyvärr är just åldern vanligaste orsaken till att papper försvinner.
Jag kan fortsätta leta dock skulle det vara bra med en gissning åt vilket håll åldern skulle kunna vara fel (alltså skulle du gissa på äldre eller yngre ?) Har någon vet kollat tänderna på den ?
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 109
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 108
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Kände att jag inte ville kapa Vi som letar häst-tråden nåt mer till mina spiltfunderingar och samtidigt fortsätta prata om dem...
2
Svar
33
· Visningar
4 108
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp