Bukefalos 28 år!

Brännmärkning på ponny

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Hej kära bukefalister!
Såg idag att en ponny i stallet har en lite "lustig" brännmärkning på högra sidan av halsen.
Enligt uppgift ska den vara ifrån Tyskland, C-ponny, född -94/95 och ha stam (minns dock inte stammen just nu).
Men jag har fått för mig att tyska hästar och ponnyer brännmärktes på vänstra låret? :confused:
Vad säger ni kära experter? Kommer denna ponny verkligen från Tyskland?
Bild på brännmärkningen:
536123_303172376472768_1677086821_n.jpg

Väldigt otydlig bild tyvärr, men det ser ut som att det står något i stil med "00044" eller "00444"...
 
Sv: Brännmärkning på ponny

Är det en fjording? Eller någon annan black ras? Vet tyvärr inget om märkningar, men har du stammen borde det kunna gå att få rätt på varifrån den kommer, tycker jag?:)
 
Sv: Brännmärkning på ponny

Nej, hon är brun, men bildkvalitén är väl inte riktigt vad den borde vara :P
Kom äntligen ihåg hennes stam och den är följande : E: Small-Land Martino U: Golden Charm
 
Sv: Brännmärkning på ponny

Small-Land Martino är en hårt inavlad engelsk korsningsponny, hans färg står som stickelhårig brun. Född 1990. I tysk ridponnyavel i delstaten Rheinland sedan 1993.
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10896905

Mamman Golden Charm var isabell, tysk ridponny och lämnade många fina avkommor bla 3 godkända söner. En av dessa kom till Sverige, Dancer Gold B RP 117. Troligen är hästen på din bild född 1995.
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10454061
 

Liknande trådar

Avel Red ett jättefint och välutbildat sto idag :laugh: Hon är (enligt mitt ögonmått!) ca. 152 cm i mkh och enligt uppgift född 1995 i...
Svar
4
· Visningar
1 578
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
2 934
Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 095
Senast: rostad
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 491
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp