Brandlarm stall/loge

Bukefalos 30 år!

På GHS pratade jag med ett företag som heter Stablesafe. De har en värmevarnare som fungerar i stallmiljö. Jag har haft tre sedan februari, och de har fungerat bra utan några falsklarm.

Jag köpte ett brandlarm som var kopplat till en app i mobilen. (Har Wifi i stallet)
Min tanke var att demontera tutan i larmet som sitter i stallet. - Jag vill inte att det tjuter i stallet, bara i mobilen.
Tyvärr upptäckte jag att det inte gick.. så det sattes aldrig i bruk. Tror märket hette Houseguard.

...

Jag jobbar med detta 🙈
KL
Ooh, @Blyger passar på att fråga - har du någon koll på släckningsbollar?
Jag har googlat en hel del men hamnar bara på tvivelaktiga leverantörer numera.

Som kund på Ridsport gick det att köpa sådana till prenumerantpris för några år sedan, men jag slog aldrig till.
Förutom till stallet tänkte jag montera en i närheten av elcentralen i sommarhuset för att det förhoppningsvis ska förhindra totalskada ifall det börjar brinna pga. åsknedslag.

KL
Ooh, @Blyger passar på att fråga - har du någon koll på släckningsbollar?
Jag har googlat en hel del men hamnar bara på tvivelaktiga leverantörer numera.

Som kund på Ridsport gick det att köpa sådana till prenumerantpris för några år sedan, men jag slog aldrig till.
Förutom till stallet tänkte jag montera en i närheten av elcentralen i sommarhuset för att det förhoppningsvis ska förhindra totalskada ifall det börjar brinna pga. åsknedslag.
Minns också den flugan, men inte heller sett på flera år så antar att de funkade sådär 🙈
Vet att jag kollade på den bollen men att utrymmet behövde vara väldigt begränsat så köpte aldrig..

Minns också den flugan, men inte heller sett på flera år så antar att de funkade sådär 🙈
Vet att jag kollade på den bollen men att utrymmet behövde vara väldigt begränsat så köpte aldrig..
Kanske kan vara ett alternativ där elcentralen sitter i ett skrymsle i alla fall. ✊🏻✊🏻

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka