F
Flash
Hej! Jag har funderat ganska länge på det här med barnvarnare och brandskydd ö.h.t. Min tanke är att när det det trådlösa dörrklockor, med flyttbara ljudande dosor som man pluggar in i eluttag varsomhelst i huset, så varför inte brandvarnare som fungerar på ett liknande sätt? M.a.o., en brandvarnare som reagerar på rök i t.ex. ett stall men som tjuter (även) inne i boninghuset!! Jag har GUDSKELOV aldrig råkat illa ut när det gäller bränder men varje gång jag läser/hör om stallbränder så är tanken där att, tänk om
... Vi har ominstallerad el (8år sedan) av behörig elektriker, "blyade sladdar" (heter det så?) och jordfelsbrytare på all el-installation. Jag hade en säkerhets- och brandskyddsansvarig ute från försäkringsbolaget häromåret, inför ändring av försäkringen, och det enda han hade att anmärka på var att jag hade radio i stallet. Så långt allt väl.
Jag undar om det finns fler än jag som funderat på detta mad brandvarnare i stall? I mitt fall har jag stallet hemma, men när jag släcker lampan för natten och går in och lägger mig, ja, då har jag ingen koll på vad som händer. Brandvarnare är ju just för att vinna tid när/om olyckan är framme, och varje sekund kan rädda liv när det brinner!!!!!!! Jag är tacksam för alla tips och ideér, och ni som ev. tycker att jag verkar vara extremt nojjig får gärna tycka det.
/Flash.
Jag undar om det finns fler än jag som funderat på detta mad brandvarnare i stall? I mitt fall har jag stallet hemma, men när jag släcker lampan för natten och går in och lägger mig, ja, då har jag ingen koll på vad som händer. Brandvarnare är ju just för att vinna tid när/om olyckan är framme, och varje sekund kan rädda liv när det brinner!!!!!!! Jag är tacksam för alla tips och ideér, och ni som ev. tycker att jag verkar vara extremt nojjig får gärna tycka det.
/Flash.