Brazilian blowout / Keratin behandling

Starta

Trådstartare
Hej!
Har någon här gjort en barzilian blowout / keratin behandling och kan delge lite info om det? :)

Vill t.e.x veta ungerfärligt vad det kostar, hur länge det sitter i och lite så! Låter för bra för att vara sant:D
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Har inte gjort någon men jag ska testa att göra en själv på min bonusdotter i helgen. Vi säljer ett kit på mitt jobb som jag ska testa att använda, kostar 899:- och verkar väldigt bra. Har inte använt den tidigare och det är därför jag ska testa den nu, min bonusdotter har väldigt frissigt och lockigt hår så det ska bli intressant att se hur resultatet blir och hur det står sig. Har hört att det kostar runt 2500:- att göra på salong, men de uppgifterna kan jag inte hänvisa till ngn säker källa.
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Före och efter bild på det sen tack :)
har funderat på det också, men är för snål för att gå till frissan.
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Jasså, jag hade ingen aning att man kunde göra det själv! Vill göra ha en redogörelse efter du gjort det:D . Googla lite snabbt men hittade inget ställe där man kunde köpa ett gör-det-självkit.

Om man tittar på före/efterbilder verkar det ju helt briljant men om något verkar för bra för att vara sant är det ju oftast det. 2500 kr är ju ganska mycket att lägga ut om det inte blir en stor skillnad tycker småländskan i mig ;)
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Det finns att köpa på e bay för några hundra.
frågan är om man vågar ha något sånt i håret :nailbiting:
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Det vi säljer i vår butik heter Novellia keratinbehandling och består bara av naturliga ingredienser utan parabener och formaldehyd. Viktigt tycker jag, men jag ska titta lite närmre på det innan jag använder det. Är det OK för min bonusdotter, så kan jag lägga ut bilder på hur det ser ut före och efter.
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Min mamma gjorde det en gång, blev jättefint.
Höll 2 månader ungefär. Rätt dyrt (?) men det kanske det kan vara värt om man kämpar med plattången varje dag.
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Hur såg hennes hår ut före? Och sedan, vad gjorde hon efter själva behandlingen? Skulle hon följa några efterbehandlingsråd? Tvätta med visst schampo eller liknande?

Jag har i alla fall delvis gjort behandlingen på min bonusdotter nu, hon står i duschen och ska tvätta håret med schampot och efterbehandlingen, sedan ska vi föna och platta det igen. Det har tagit rätt lång tid och under tiden har min hårfön lagt av samt att plattången utlöste brandvarnaren (plattången sjunger på sista versen, that's why). Måste alltså skaffa en ny sådan.
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Ganska frissigt och lockigt, hon använde ju plattång varje dag för att få det rakt. Jag har för mig att hon köpte schampo och balsam där hon gjorde behandlingen, är dock inte helt hundra på att det var specifikt för att behålla effekten.
Förutom det hon köpte så gjorde hon ingenting speciellt vad jag kommer ihåg. Håret var ju helt rakt och silkeslent efter tvätt.

Detta kan man alltså göra hemma? Har jag helt missat.
 
Sv: Brazilian blowout / Keratin behandling

Jag får nog vänta ett par dagar innan jag kan ge någon recension, min bonusdotter har väldigt frissigt hår som sagt och tyvärr är det också ganska skadat eftersom hon har misshandlat det rejält (samt aldrig vill gå till frisör). Min spontana reaktion är dock att jag är tveksam till att det blev bättre och jag får för mig att det inte kommer att hålla. Jag vet ärligt talat inte om effekten är att det ska hålla i sig och det fortsätter att vara rakt, eller om det helt enkelt är så att det bara är en keratinbehandling som ska göra att håret ser friskare och glansigare ut. Kanske rent av lättare att platta när man gjort behandlingen... så som sagt, jag får väl se efter ett tag. Står att effekten ska sitta i 6-10 veckor.
 
Jag har gjort keratin behandling på salong! Varje gång man tvättar håret så ska man använda deras produkter som är dyra men hittade större förpackning på nätet så de blev lite billigare iaf!
Och sen föna håret torrt efter tvätt då höll de sig rakt! Höll från april till oktober mer eller mindre!
Om jag inte fönade efter tvätt så blev de lockigt!

Kostade strax under 2000 med klippning har jag för mig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 393
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 940
Senast: Bison
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 075
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 978
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp