Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag rider oftast med breda gummityglar, tycker det är mer bekvämt...och sen glider dom inte ur händerna.
Jag tror det är en smaksak, jag märker ingen skillnad när jag rider med smala tyglar....visst du kan stänga handen på ett annat sätt...har du lite bredare tyglar så ka man inte stänga handen helt.
jag trivs oxå bättre med smala tyglar men när jag var i en butik menade hon som sålde tyglarna att man måste "röra" handen mer för att få samma effekt av tex en förhållning med en smalare tygel för att den smalare tygeln typ inte rör sig på samma sätt när man gör en förhållning just för att den är smal ...
Det beror på vad du klassar smalt som? Den gamla tidens jättebreda tyglar gillar jag absolut inte men de får inte vara för smala heller.
Jag har kalvskinnstyglar från hubertus på ena tränset och vanliga lädertyglar med stoppar på det andra. Ingen av dom är väl överdrivet smala utan normala Väldigt smala tyglar glider bara ur handen på mig.
Jag har smala och lätte tyglar. Främst eftersom jag trivs med dem, men även för att jag vill kunna ha den här fina kontakten till munnen och jag tycker att jag har lättare att känna det med smala tyglar. Det blir som smala trådar mellan hästens mun och min hand, istället för ett bred tamp. Kanske iof också en smaksak, för jag tycker inte om att rida med vantar heller iom att det blir svårare att känna den här fina kontakten.
Jag gillar mest smala tyglar, och mina favoriter är ett par supermjuka, släta, i läder och ca 1 cm breda. Tycker det är bättre med smala, eftersom jag har rätt små händer och det känns klumpigt och konstigt med breda.
Tror inte det gör någon skillnad på förhållningar, handlar nog bara om smaksak.
Jag gillade mest nätta, smala och framför allt tunna tyglar tidigare, men efter att ha fått problem med mina händer (karpaltunnelsyndrom) så föredrar jag nu lite bredare, tjockare gärna gummi tyglar då jag har lättare att greppa dessa.
Jag älskar smala tyglar, ju smalare desto bättre. De bästa hitintills är börjes lädertyglar. Sedan finns det såklart dyrare alternativ med bättre läder...
Får inte samma kännsla i händerna när jag ha bredare tyglar.
Juridik & Ekonomi Jag har hittat ett boende som jag kanske kanske kanske kan lyckas ha råd med. Om jag får bostadsbidrag enligt vad FKs verktyg visar och...