Breeders i Flyinge, treårstestet

T

tretjak

Vad tyckte ni om Flyinge i år?
Själv var jag särskilt nyfiken på att se hur treåringarnas dressyrprov skulle se ut och särskilt nyfiken på min pålles släktingar, Donnerflyavkommorna.
En glädjande sak som jag la märke till var domarnas uppmaningar att vis treåringarna i en friare form. Tycker det är beklämmande att se hur en del krullar ihop dem nämligen. Annars var det spännande att titta på dem och jämföra med sin egen.

Vad det gäller Donnerflyavkommorna så satt man och blev lite röd om öronen för det var inte världens bäst genomförda prov precis... Visst det är bebisar vi talar om men åtminstone en utmärkte sig genom att visa ganska dålig samarbetsförmåga, stoet, medans valacken?hingsten? med fullblod på mödernet var betydligt trevligare men saknade riktigt bra gångarter tyvärr. Sedan missade jag Dianthus ( 4 åring tror jag ) var det någon som såg honom och kan berätta? :bow:
 
var inte där men hade ju gärna velat se min hästs helbror, Dylan, gå... men av någon anledning var han struken :confused:
 

Liknande trådar

Avel Till våren är det då äntligen dags att betäcka vårat sto Fackellilja! Född 18juli 2006 e.Topaasch(e.Jazz-Zeoliet) u.Forsythia (36)...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 839
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp