Breedersfinalen i FT

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Binsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 101
  • Visningar Visningar 8 770
Sv: Breedersfinalen i FT

fälttävlansnisse skrev:
när det är vet besiktning hade varit ganska bra att veta
Har du noterat? Fast du förbereder väl nu och läser inte här.
Nya starttider kom upp i natt... (!)
och fortfarande inget fungerande PM trots påstötning. Webmastern är nog ovan

fälttävlansnisse skrev:
hehe jo jag har sett det. och nu äntligen finns det ett PM

Jo jag med. Fick ett telefonsamtal om att det NU skulle funka.. hon tyckte nog att jag var tjatig. :angel:

Hästen flätad?

jadå hon är flätad :) och rider en tur nu på morgonen så för hoppningsvis ska hon va lungnare nu än vad hon var i gärds :angel:
Vill inte få kommentaren.. "försöker sticka ut från banan" haha :confused:

lundra om resultaten läggs ut online tro.... :smirk:

4-åringarnas resultat är utlagda! :) Strega har lämnat ytterligare en fin avkomma.... :) :)

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
har precis kommit hem!
Stackars Stackars Lady of Leonesse!
Pooh? vad var det som hände??? Hur e det med alla??

jaa.. och det var skrämmande, om inte Molinna vart skadad förra året så skulle hon förmodligen gått där, och tänk om det vart hon!
jag hade DÖTT om nåt sånt hänt Molinna :cry:

ja det är klart... men det känns ju självklart mer Om det hade varit ens egen... men det är ju sånt som händer...

Hej, jo alla är chockade än, det var hemskt, men ett mkt proffsigt veterinärteam var ju på plats och det var inga tveksamheter om vad som skulle göras. Nessan togs bort direkt på plats och det kändes helt rätt (men givetvis hemskt).
Hon kom fram till trekombinationen, hoppade fint på första, sedan brakade hon in i tvåan som hade en grav framför sig med bringan, ryttaren flög över hindret, men klarade sig hyffsat. Nessan kom upp ur graven och galopperade bort en bit innan hon stannar. Höger fram hade en riktigt otäck fraktur högt upp på överarmen. :cry:
Första hindret togs bort ur tävlingen efter det, vilket var helt rätt. Ingen ska behöva rida mot det efter att ha sett olyckan. Det hade inte varit schysst rent psykologiskt.

Fy så fruktansvärt :cry: ! Så otroligt tråkigt när sånt här händer :( . Men skönt ändå med ett så proffsigt veterinärteam på plats.

Sänder alla mina tankar till er, ägarna och ryttaren och naturligtvis Nessan. Hon var en mycket fin häst.

Vi såg lite på håll... men vi stod precis vid 2an, vad var det som hände där?
hon brukar väl inte stanna eller..?
vio lyssnade lite på veterinären efteråt, och det verkade som om
de fick det avklarat rätt snabbt...
Hur gick det för Niklas egentligen? trodde först inte att han skulle på't igen men sedan kom han ju in och sen vann han ju också... hur kändes det för honom? Skulle aldrig kunnat rida in igen och göra mitt bästa efter en sån grej...
ja, det var bra att de tog bort första hindret... men vi stod där sedan och der var många hästar som hoppade riktigt Illa på häcken sedan också... fick ju bygga upp den typ 3-4 ggr...

Tänkte direkt på dig när jag hörde det. Fy vad synd om er alla och vad tråkigt på en så fin häst. :( :cry:

*kramar*

Hon överhoppade på ettan och det satt nog i på tvåan tror vi. Inte ofta hon stannar, nej.Sedan hoppade hon jättefint resten...
Niklas är otroligt proffsig. Klart det tar hårt på honom också, men han kände att han ville rida direkt och det gick bra. Kul att det gick RIKTIGT bra, en liten tröst för honom på en jobbig dag.
Och ja. Det gick väldigt fort efter olyckan, veterinärerna var mkt sakliga och snabba. Nessan hade oss, ägarna, skötarna och Niklas vid sig, alla var lugna även hästen. Skönt med insynsskydden de satte upp runt omkring också...

Senast ändrad:

Tack allihop. Ja, det var en väldigt fin häst. Det tar ett tag att smälta detta... :(

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 951
Utrustning Min lilla welsh mountain ska gå Sugar Cup i fälttävlan i helgen. Hade ni broddat? Och hur skyddar jag bäst mot brodd-tramp? Boots fram...
Svar
5
· Visningar
637
Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 665
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025