Bukefalos 28 år!

Breeze Up Auction!

A

Annika Källse

Ni har väl inte missat att Täby anordnar en Breeze Up auktion nästa vecka (1 maj)!
Passa på att titta på och handla en fin, starklar 2-åring och var med och slåss om prispengar och svensksegerbonus i sommar :cool:
 
Sv: Breeze Up Auction!

Kan ingen berätta lite för mig om denna tillställning? Jag är en lycklig nybörjare i hästköpartagen och har massor av dumma frågor!:o

Vilken typ av hästar är det som säljs, kan det finnas nåt av intresse för en amatör? Finns det nån liknande tillställning för araber? Hur går själva förloppet till, bjuder man och tar med hästen hem direkt? osv osv

Frågar man får man inte veta...:D
 
Sv: Breeze Up Auction!

Vet ej allt men vid vanliga auktioner övergår ägandet, likaså risken vid klubbslaget. Ofta kan man dock få en faktura på hästen.
Tar med hem direkt.
Om de passar en amatör finns det säkert möjlighet att fråga om vid visningen. Säljaren har ju även den intresse av att hästen hamnar rätt.

Inte en aning vad gäller araber.
 
Sv: Breeze Up Auction!

Låter som att jag borde åka dit och lära mig lite iallafall, Det är ju inte riktigt såhär jag köpt mina "vanliga" hästar tidigare men varför inte?
Nån annan som vet lite mer?
 
Sv: Breeze Up Auction!

det står att hästarna "breezas" kl 13 och auktionen börjar 15.

Vad menas med att hästarna breezas? Visas? på stallbacken? under ryttare? på bana?


Aska: kanske vi ses där då, jag är i sthlms-trakten 1 maj nämligen (efter allt flängande mellan stockholm, åre, skåne och estland)
 
Sv: Breeze Up Auction!

Har tyvärr ingen tid över. Lördagen är vikt åt släktmiddag och söndagen skall vi med sto till Tranberga för betäckning.

Dessutom är det väl ej så lämplig plats för mig. Auktion betyder för mig ny häst med hem...
 
Sv: Breeze Up Auction!

Det var väl det jag misstänkte......
Bättre att stanna hemma !

Hej från Hambo
 
Sv: Breeze Up Auction!