Bukefalos 28 år!

Breeze Up Auction!

A

Annika Källse

Ni har väl inte missat att Täby anordnar en Breeze Up auktion nästa vecka (1 maj)!
Passa på att titta på och handla en fin, starklar 2-åring och var med och slåss om prispengar och svensksegerbonus i sommar :cool:
 
Sv: Breeze Up Auction!

Kan ingen berätta lite för mig om denna tillställning? Jag är en lycklig nybörjare i hästköpartagen och har massor av dumma frågor!:o

Vilken typ av hästar är det som säljs, kan det finnas nåt av intresse för en amatör? Finns det nån liknande tillställning för araber? Hur går själva förloppet till, bjuder man och tar med hästen hem direkt? osv osv

Frågar man får man inte veta...:D
 
Sv: Breeze Up Auction!

Vet ej allt men vid vanliga auktioner övergår ägandet, likaså risken vid klubbslaget. Ofta kan man dock få en faktura på hästen.
Tar med hem direkt.
Om de passar en amatör finns det säkert möjlighet att fråga om vid visningen. Säljaren har ju även den intresse av att hästen hamnar rätt.

Inte en aning vad gäller araber.
 
Sv: Breeze Up Auction!

Låter som att jag borde åka dit och lära mig lite iallafall, Det är ju inte riktigt såhär jag köpt mina "vanliga" hästar tidigare men varför inte?
Nån annan som vet lite mer?
 
Sv: Breeze Up Auction!

det står att hästarna "breezas" kl 13 och auktionen börjar 15.

Vad menas med att hästarna breezas? Visas? på stallbacken? under ryttare? på bana?


Aska: kanske vi ses där då, jag är i sthlms-trakten 1 maj nämligen (efter allt flängande mellan stockholm, åre, skåne och estland)
 
Sv: Breeze Up Auction!

Har tyvärr ingen tid över. Lördagen är vikt åt släktmiddag och söndagen skall vi med sto till Tranberga för betäckning.

Dessutom är det väl ej så lämplig plats för mig. Auktion betyder för mig ny häst med hem...
 
Sv: Breeze Up Auction!

Det var väl det jag misstänkte......
Bättre att stanna hemma !

Hej från Hambo
 
Sv: Breeze Up Auction!

Det betyder att de går fort en bit på upploppet.Där kan man då stå och titta på dem och se hur de uppför ig,hur de jobbar och om de ser ut att ha ngn fart i sig.
De brukar gå två och två.
Lycka till med inköp,det är ett bra sätt att få en färdiginriden tvååring på.Med lite TUR blir det en superhäst.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 705
Senast: Mia_R
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 527
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: McFlurry
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 683
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp