A
Anja586
när jag ska ta in min häst från hagen och ska borsta och sadla och så, så blir hon GALEN för att hon är själv! helt okontrollerbar!! när hon står i stallgången kastar hon sig från sida till sida och vägrar stå still, sparkar med bakbenen och små stegarar och har slått i huvudet i balkarna flera gånger! om man ställer in henne i boxen så springer hon runt runt runt runt. om man ger henne mat så äter hon kanske en tugga sen cpar loss och gnäggar så man får nästan ha öronproppar, inget lungnar henne! bara om man tar in en till häst i stallet. och det kan mna ju förstå eftersom hon är ett flockdjur bla bla bla. men hur ändrar jag på henne? det är verkligen ett problem och jag är rädd att hon ska skada sig eller mig när hon håller på så!
har funderat lite på att köpa en brems och ha när hon är som värst? men är det verkligen så "bra"? en brems bör väll bara användas i allvarligare situationer om hästen t.ex. fått ett sår och vägrar stå still. men hon blir galen!
jag har aldrig använt en brems, kan ni berätta lite om era erfarenheter?
en brems skulle ju inte ta bort probelmet, som jag och pållan behöver jobba med, men det skulle väll hindra henne från att skada sig själv eller mig i allafall. för det börjar bli farligt, hon blir värre och värre för varje gång! hmm... en brems kanske inte är så bra, men vad ska jag göra???
jag känner att jag måste berätta att hon är världens underbaraste häst när hon inte är så här! och det låter som att jag inte kan kontrollera henne, men i alla andra situationer så är hon en liten ängel!
har funderat lite på att köpa en brems och ha när hon är som värst? men är det verkligen så "bra"? en brems bör väll bara användas i allvarligare situationer om hästen t.ex. fått ett sår och vägrar stå still. men hon blir galen!
jag har aldrig använt en brems, kan ni berätta lite om era erfarenheter?
en brems skulle ju inte ta bort probelmet, som jag och pållan behöver jobba med, men det skulle väll hindra henne från att skada sig själv eller mig i allafall. för det börjar bli farligt, hon blir värre och värre för varje gång! hmm... en brems kanske inte är så bra, men vad ska jag göra???
jag känner att jag måste berätta att hon är världens underbaraste häst när hon inte är så här! och det låter som att jag inte kan kontrollera henne, men i alla andra situationer så är hon en liten ängel!
Senast ändrad av en moderator: