Gräver upp den här tråden igen, så här post brexit:
En gammal Tory-politiker uttalar sig så här, över att man börjat importera jordbruksarbetskraft från Rumänien:

RomanianFarmworkers2UK.jpg
 
Betalar mycket hellre 70 kr varje gång jag åker till ett EU-land än att betala den hutlösa avgiften via skattesedeln jag tbh. Swexit!

Ok, nu förstår jag varför det finns motståndare till EU-samarbetet. Om man lever i verklighetsuppfattningen att EU-samarbetets främsta syften och effekter är att undvika att betala 70 kr för varje inresa i annat EU-land verkar det rimligt att vara emot.

Jag är nog emot kommunen också. Betalar mycket hellre min kollektivtrafikbiljett själv för 70 kr än en jäkla massa kommunalskatt varje år. Exit, tack.
 
Vore sorgligt om det europeiska samarbetet försvagades i en tid när samarbetet skulle behöva stärkas på så många fronter. Fortsätter att hoppas att Brexit kommer att visa hur icke-optimalt det blir när man samarbetar mindre.
Jag är helt övertygad om att det enda som kommer bli starkare i UK post ett utkraschnings-Brexit är britternas stiff upper lip.
 
Häruppe i Skottland har jag inte märkt någonting utöver att så gott som alla jag pratar med är ganska arga, men också trötta.
Jag undrar över lite ett scot-exit (finns det någon förkortning för det än?) från UK, tror du dock att invånarna i Skottland är för trötta för att vilja genomföra något sånt?
 
Vore sorgligt om det europeiska samarbetet försvagades i en tid när samarbetet skulle behöva stärkas på så många fronter. Fortsätter att hoppas att Brexit kommer att visa hur icke-optimalt det blir när man samarbetar mindre.
Speciellt med brunhögerns och fascismens frammarsch.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: tanten
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 778
Senast: TinyWiny
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 574
Senast: Rosett
·
Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 256
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp