Ja, visst det rapporteras allt för lite om vad EU gör och när det rapporteras så handlar det om sensationsjournalistik kring någon som är "drabbad" av att EU skärper reglerna på nåt område. Men det handlar också om intresse. EU är väldigt öppna med sitt arbete, så söker man så finner man. Det räcker dock inte att titta på löpet på Aftonbladet eller Avpixlat.
Jag känner mig väldigt nära, känner mig både delaktig och påverkad och definierar mig som en del av "folket". I min vardag drar jag stora fördelar av EU-samarbetet varje enskild dag, precis som de allra flesta av oss. Vissa är väldigt omedvetna om det, andra förstår mer.
@Oldie's nidbild är tråkig, eftersom den inte är en korrekt bild alls. En populistisk bild som är lätt att sprida till mindre vetande delar av befolkningen, som de sedan kan gnälla över vid köksbordet. I linje med den sensationsjournalistik som bedrivs av politiskt arbete i allmänhet och som inte alls speglar vad politiker bedriver för hårt arbete, varje dag på jobbet.