Bringan....??

Sv: Bringan....??

:angel: nej det märker jag inte...
tycker inte jag är snäll heller...
 
Sv: Bringan....??

Sissan skrev:
Har du händelsevis nån bild på hennes bringa så man får nån uppfattning om hur bred du talar om???
om det var min du mena så ska jag försöka ta kort på henne imorgon om jag orkar........fick nödslakta en idag pga avsparkat ben.....så humöret e inte på topp
 
Sv: Bringan....??

Mr Steven skrev:
om det var min du mena så ska jag försöka ta kort på henne imorgon om jag orkar........fick nödslakta en idag pga avsparkat ben.....så humöret e inte på topp
Jo, jag läste nyss det..... Beklagar verkligen.....:cry:
 
Sv: Bringan....??

Jag vill att hästen ska ha ganska bred bringa och HÖG manke.
 
Sv: Bringan....??

du är visst snäll - sunda kunskaper har du också, som du är bra på att dela med dej av om man som jag kommer med konstiga frågor titt som tätt;) Fixa till hästarna är du bra på också - det kan jag skriva under på:bow:
*klappar på axeln*:angel:
 
Sv: Bringan....??

chicasweep skrev:
du är visst snäll - sunda kunskaper har du också, som du är bra på att dela med dej av om man som jag kommer med konstiga frågor titt som tätt;) Fixa till hästarna är du bra på också - det kan jag skriva under på:bow:
*klappar på axeln*:angel:

jodå:p Men är nog snällare mot hästar än "alla" människor!

Och berömmet tackar och bugar jag för:bow:

Och nu har jag gjort examen och fått Diplom:banana:
 
Sv: Bringan....??

jari skrev:
Och nu har jag gjort examen och fått Diplom:banana:

Ett stort GRATTIS till både dig och den andra bukefalisten (nämner inga namn) som tog "examen" förra veckan :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Bringan....??

Har fått för mej att hästen har bättre plats för lungorna då. Kort hals vill jag också ha - kortare väg för syret att resa;) MEN jag har hitills bara haft hästar med "normala" halsar.

Appropå Djurjouren - min häst har bred bringa men är nog undantaget på din "regel", hon är ett nervvrak och inte ett dugg stabil - men ganska klok:D
 
Sv: Bringan....??

Fast med bred menar jag INTE så att man får plats med skitkärran mellan frambenen - nån måtta får det vara;)
 
Sv: Bringan....??

*drar iväg lite från tråden*
Grattis Jari! fast nu blev det dyrare va?:p :angel:
 
Sv: Bringan....??

chicasweep skrev:
*drar iväg lite från tråden*
Grattis Jari! fast nu blev det dyrare va?:p :angel:

Japp:d
Och sen är ju Black Runner konvalesent så det kommer inte in nå pengar där...

Men "kompispriser" finns juh:angel: ;)
 
Sv: Bringan....??

Tack:bow: Långt fr tråden men jag träffade din hingst oxå!! VILL HA:p
 
Sv: Bringan....??

Jag ser hellre en häst med smal bringa än en bred trots att jag är uppväxt med devisen att en bred bringa ger mer plats för lungorna. Har idag haft hand om så pass många tävlingshästar att jag inte kan se någon större fördel med en bred bringa. Jag upplever precis som någon tidigare skrev att hästen måste bredda mer bak för att få plats och det sliter då mer på bl a bakknäna som tar mer stryk (de vill jag vara rädd om för de kan verkligen ställa till med trassel...).
När det gäller lungor och syreupptagning så tror jag att djupet på hästen samt en lång och välmarkerad manke har större betydelse än hur bred bringan är.
 
Sv: Bringan....??

oki skrev:
När det gäller lungor och syreupptagning så tror jag att djupet på hästen samt en lång och välmarkerad manke har större betydelse än hur bred bringan är.

Tror jag med.
 
Sv: Bringan....??

Spelar ingen roll hur stora lungor en häst har. Har den spänningar så kan den ändå inte utnyttja hela lungornas kapacitet. En häst med bred bringa är mer balanserad då den har ett ben i vart hörn och får då inte så mkt spänningar.
en med smal bringa blir obalanserad och spänd och kan inte utnyttja sina lungor på samma sätt.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
337
Senast: Glimra
·
  • Artikel
Dagbok Lägenheten är helt kaos. Så till helgen ska jag röja lite vilket jag måste för jag ska få hit en diskmaskin som jag insåg jag nog måste...
Svar
6
· Visningar
1 198
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 240
Senast: WBanna
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
794
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp