Äntligen klart 🙂
IMG_20221203_194446_567.jpg
 
Jag har ett brödbak på gång igen. Och jag känner mig rätt tillfreds med att jag nu också har ett hem som känns mysigt och välkomnande. Och katterna är gulliga och det är varmt i huset.

Jag ser fram emot att få äta hembakt bröd idag igen.
Jag är så sjukt imponerad av sig och jag blir alldeles varm inombords. Du SKA vara stolt över dig själv, du har ju verkligen kämpat hårdare än många för att komma hit!
 
Blev brödbak här också. Har haft hyffsad rutin på bakning sen en tid tillbaka ca 1 gång i veckan. Så var jag borta en helg när baket skulle gjorts och så har det gått tre veckor och jag höll på att strunta i det idag också. Men nu så. Får ju så snabbt när jag väl sätter igång men så segt.
20221204_165211.jpg
 
Blev brödbak här också. Har haft hyffsad rutin på bakning sen en tid tillbaka ca 1 gång i veckan. Så var jag borta en helg när baket skulle gjorts och så har det gått tre veckor och jag höll på att strunta i det idag också. Men nu så. Får ju så snabbt när jag väl sätter igång men så segt.
Visa bifogad fil 107085
Ser väldigt gott ut :d
 
Har misslyckats med mitt brödbak.
Överjäst, undergräddat, bränt ovanpå, troligen för blöt deg från början också. Gjordes inte bättre av att jag pga. sjabbel med klockan tog ut dem efter en timme istället för två och arbetade intensivt med att försöka slå loss dem från formen.
Hur många fel kan man göra på en gång. Komposten nästa.
Frågan om jag vågar göra en ny deg eller inte?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 794
  • Artikel
Dagbok När man har skröplig kropp som jag och vaknar varannan timme, för att vända mig i sängen. Då jag inte kan vända i sömnen... Bytte ju...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 107
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill ge negativa tankar kicken. Jag vill känna glädje och tacksamhet i stället. Det är så mycket bättre. Idag är jag tacksam över...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp