Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst inne tror jag inte på någon bra framtid heller. Hela tillvaron går ut på att försöka lösa problem. Och jag har fullt upp med det. I några dagar nu har jag haft "laga mat" på min to-do-lista, men det kommer inte att bli gjort idag heller (och jag vet inte vad jag ska äta idag). Jag kämpar med att beta av allt annat som står på listan. Gå en promenad. Borsta tänderna. Plugga till BE. Dessa saker står varje dag på listan. Andra saker kan vara skura toaletten, gå ut med komposten, ta in ved, vika tvätt. Inget går automatiskt. Allt kräver en uppryckning och det är flera gånger varje dag jag ska orka prestera saker som står på min lista.

Och bristen på pengar är inte kul. Och sen när jag jobbar så orkar jag inte ha ett liv. Och så är jag alltid ensam. Det är så hopplöst och kommer aldrig att lösa sig.

Jag skulle vilja tjäna pengar på något jag orkar göra och som jag tycker är kul. Och lite kan man väl få in. Men jag kommer aldrig att kunna överleva på det. Klarar knappt av att sälja honungen från två kupor. Och hantverk tjänar man inga pengar på. Tror inte man kan tjäna något på att sälja ägg heller. Och airbnb drar väl bara in lite pengar på sommaren.

Känner sån hopplöshet idag. Gråter.
 

Det känns som en nödvändighet att hitta försörjning på annat sätt än lönearbete för jag klarar inte lönearbetets krav att vara på plats hela tiden. Hemma kan jag vila när jag behöver (alltså vila på riktigt och inte sitta på jobbet och kolla på klockan och undra hur länge det är okej att vila eller när det är dags att skutta upp och börja prestera igen) och jag kan jobba så långsamt jag behöver. På jobb känner jag press att prestera. På ett lönearbete är jag alltid lite spänd och mer på alerten än hemma. Och jag orkar inte ha det så.
Visst går det att leva på biodling eller att sälja ägg.
Är en inte många km från mig som har 5000 värphöns och en i min biodlar föreningen lever på så få som 100 bisamhällen och dom jag köpte en del samhällen hade ca 350 samhällen när dom valde att lägga ner pga ålder.
Mycket av jobbet är ju inte själva jobbet med hönsen eller bina/honungen utan mycket av tiden är att vara säljare och göra reklam för det man säljer.

Visst alla som äter honung eller ägg är intresserad av att köpa men jobbet är att få dom intresserad av att köpa av just dig.
 
Nej, det var inte för att folk köpte honung. Det var en annan tråd och de inläggen rensades bara bort. Hela tråden försvann inte så som tråden med min honungsbod. Där försvann allt av en anledning jag inte begriper.

Jag tror tråden försvann för att du svor och spydde galla över din facebookgrupp i det första inlägget- på ett otrevligt sätt minns inte exakt vad du skrev men dels var det en svordom över dem och deras oförmåga att se vad du kan göra och att de sa att du inte skulle klara det.

Sedan skrev jag att boden var jättefin och att du var superduktig men att det var opassande att spy galla och svära över en grupp som inte kunde försvara sig. Det kan ha blivit en diskussion av det men den vet jag inget om.

Så du kan säkert lägga in bild på din fina bod igen, den får säkert ligga kvar om du inte svär och är så arg öppet på andra.
 
Jag googlade lite och hittade några företag som i alla fall verkar anställa kundtjänstsupport via chatt och liknande grejer. Jag har ingen aning om hur och om det funkar men det kanske är en idé att kolla vidare på?

Jag googlade tex kundtjänst jobb remote, kundtjänst chatt jobb, chatt jobb distans.

https://www.horizontalenthub-se.com...oFzwD5oxw8AcXNRgMsl84mPXO0O-NIEhoChV0QAvD_BwE

https://jobba-hemifran.com/kunskaps...rcEbMsBI5n4sebM-wES6rjOmSom2649xoCUYoQAvD_BwE

https://distansarbete.com/
Obs att mittenlänken är sexchatt.

Generellt sett är det väldigt mycket scams och sexchattar om man googlar som du gjorde.
 
Obs att mittenlänken är sexchatt.

Generellt sett är det väldigt mycket scams och sexchattar om man googlar som du gjorde.
Okej, ja, det var ju inte meningen såklart. Som jag skrev visste jag inte vad det var för sidor, jag ville mest visa vad man kan googla på för att få fram olika typer av kundtjänstjobb som kan göras via chatt eftersom att TS uttryckte att hon inte hittade några sådana jobb. Det var också därför jag skrev att jag inte vet hur sidorna funkar.
 
Hoppas du får sova inatt @Wille och har en bättre dag imorgon.
Jo, jag har sovit men orkade inte kliva upp i morse för jag inte ville ha ett liv, så jag somnade om. Det är så jävla märkligt att folk tar åt sig när jag skriver om hur JAG vill ha det och hur JAG inte vill ha det. Jag har ju ö.h.t. inte kommenterat andras val. Det påminner mig om när en annan autist skulle på aw med vinprovning med sina kollegor. Hon drack ju inte alls och sa bara att hon inte hade alkohol som fritidsintresse. Det blev ett jävla liv för hennes kollegor kände sig anklagade som alkoholister. Helt jävla absurt för det hade hon inte menat eller sagt. Det slutade med att hon fick sluta på det jobbet.
 
Jo, jag har sovit men orkade inte kliva upp i morse för jag inte ville ha ett liv, så jag somnade om. Det är så jävla märkligt att folk tar åt sig när jag skriver om hur JAG vill ha det och hur JAG inte vill ha det. Jag har ju ö.h.t. inte kommenterat andras val. Det påminner mig om när en annan autist skulle på aw med vinprovning med sina kollegor. Hon drack ju inte alls och sa bara att hon inte hade alkohol som fritidsintresse. Det blev ett jävla liv för hennes kollegor kände sig anklagade som alkoholister. Helt jävla absurt för det hade hon inte menat eller sagt. Det slutade med att hon fick sluta på det jobbet.
Fast om man säger att alkohol är ett fritidsintresse så är det lite anklagande.
 
Okej, ja, det var ju inte meningen såklart. Som jag skrev visste jag inte vad det var för sidor, jag ville mest visa vad man kan googla på för att få fram olika typer av kundtjänstjobb som kan göras via chatt eftersom att TS uttryckte att hon inte hittade några sådana jobb. Det var också därför jag skrev att jag inte vet hur sidorna funkar.
Jag förstod det. Och min poäng då var, förutom att informera främst TS om att en länkarna gick till en sexchatt, att om man googlar så så får man upp väldigt mycket tveksamma hemsidor. Mycket är scams eller sex.
 
Jag tror tråden försvann för att du svor och spydde galla över din facebookgrupp i det första inlägget- på ett otrevligt sätt minns inte exakt vad du skrev men dels var det en svordom över dem och deras oförmåga att se vad du kan göra och att de sa att du inte skulle klara det.

Sedan skrev jag att boden var jättefin och att du var superduktig men att det var opassande att spy galla och svära över en grupp som inte kunde försvara sig. Det kan ha blivit en diskussion av det men den vet jag inget om.

Så du kan säkert lägga in bild på din fina bod igen, den får säkert ligga kvar om du inte svär och är så arg öppet på andra.
Får man inte vara arg och frustrerad? Jag sa att de var negativa nej-sägare. Och det är ju sant. Jag svor inte. De sa att jag inte kunde, att det inte gick, att det var för svårt för en autist och att de var realistiska som sa det till mig. Jag kan inte tolka det som annat än att de ansåg att autister är värdelösa på att göra något ö.h.t. Och det köpte inte jag. Hade jag inte blivit utslängd ur gruppen så hade jag visat dem boden för att visa att man faktiskt kan göra saker trots att man är autist. Jag hade också förväntat mig ursäkter från dem som försökte trycka ner mig.

Gruppen hade visst kunnat försvara sig om jag inte blivit utkastad utan en liten diskussion ens. Jag tycker de får skylla sig själva som inte ville snacka med mig.
 
Får man inte vara arg och frustrerad? Jag sa att de var negativa nej-sägare. Och det är ju sant. Jag svor inte. De sa att jag inte kunde, att det inte gick, att det var för svårt för en autist och att de var realistiska som sa det till mig. Jag kan inte tolka det som annat än att de ansåg att autister är värdelösa på att göra något ö.h.t. Och det köpte inte jag. Hade jag inte blivit utslängd ur gruppen så hade jag visat dem boden för att visa att man faktiskt kan göra saker trots att man är autist. Jag hade också förväntat mig ursäkter från dem som försökte trycka ner mig.

Gruppen hade visst kunnat försvara sig om jag inte blivit utkastad utan en liten diskussion ens. Jag tycker de får skylla sig själva som inte ville snacka med mig.
Är det konstruktivt och hjälpsamt för dig att sitta och diskutera den tråden och gruppen?

De här trådarna du har på Buke nu, ger dem dig positiv energi?
 
Är det konstruktivt och hjälpsamt för dig att sitta och diskutera den tråden och gruppen?

De här trådarna du har på Buke nu, ger dem dig positiv energi?
Nej, de gör det inte. Men samtidigt är det plågsamt att aldrig ha någon att snacka med. Känner mig inte önskvärd någonstans. Vad jag än säger så missförstås det. Det går inte att säga något rätt. I tråden om hur man håller hjärnan ung så togs det upp att just att snacka med folk skulle vara bra. Och det kan jag ju aldrig göra.

Får liksom bara sitta ensam hela tiden. Har inte ens något att göra på kvällarna när det blivit mörkt. Hatar verkligen vintertiden. Med sommartid hade man haft åtminstone en timme extra ljus på eftermiddagen så det hade inte blivit lika mycket tid att sitta av fram till läggdags.
 
Okej så om du beskriver dina fritidsintressen så säger du ligga på soffan, äta kakor, äta godis, osv
Eller säger du arbeta i trädgården, lyssna på musik, plantera växter, osv
Ja, om Awen skulle vara i en botanisk trädgård och någon säger att det inte är en fritidsintresse så hade jag bara tolkat det som att denne inte var intresserad av växter.

Om någon säger att den inte är har kakor som fritidsintresse så ar det väl för att den personen inte gillar kakor och hellre äter annat. Den kanske inte ens gillar att baka. Inget konstigt i det.

Att man inte har något som ens fritidsintresse säger exakt noll och inget om andra. De får ha det som fritidsintresse om de vill.

Och i fallet om alkohol, varför går man på vinprovning om man inte är intresserad av vin? Man vill kanske lära sig om olika sorter och om vad som passar till vilken mat. Inget konstigt det heller. Så det blir absurt att dra det till att man anklagas för att vara alkoholist.
 
Folk sa faktiskt att jag inte kunde bygga en bod. De sa faktiskt att det inte går och att det är för svårt att bygga en bod om man är autistisk!!!! Faktiskt!!!! De ville trycka ner mig. Jag har ingen anledning att ljuga om det.

Men som vanligt så anser ni väl att jag ljuger.
Nu har jag inte läst alla inlägg, men det här är ju bara sjukt inkorrekt. Jag har ADHD, jag har svårt att läsa instruktioner och har därmed svårt att följa byggsatser och liknande. Både i skolan och på hemmaplan tar jag rygg på autistiska personer - för de som jag har träffat gör det så jävla mycket bättre än vad jag gör. De läser instruktionen, och så länge den är tillräckligt bra så blir resultatet perfekt efteråt. Och det är så jävla skönt att kunna ha folk i sitt liv som kompletterar en. Jag älskar att ta hjälp av lite autistiska personer.

Sen måste det såklart vara rätt autister - de måste ha lite tolerans för att jag är precis tvärtom, och ha förståelse för att vi får försöka kommunicera kring det. Men tillsammans med rätt personer är vi oslagbara.
 
Nej, de gör det inte. Men samtidigt är det plågsamt att aldrig ha någon att snacka med. Känner mig inte önskvärd någonstans. Vad jag än säger så missförstås det. Det går inte att säga något rätt. I tråden om hur man håller hjärnan ung så togs det upp att just att snacka med folk skulle vara bra. Och det kan jag ju aldrig göra.

Får liksom bara sitta ensam hela tiden. Har inte ens något att göra på kvällarna när det blivit mörkt. Hatar verkligen vintertiden. Med sommartid hade man haft åtminstone en timme extra ljus på eftermiddagen så det hade inte blivit lika mycket tid att sitta av fram till läggdags.
En annan väg att gå skulle ju kunna vara att vara aktiv på forumet men inte dra upp gamla bråk och trådar. Att diskutera positiva saker - som också kan ge positiv energi.

Om du vill vara på forumet och vill att det ska fylla en social funktion kanske du får fundera över vad du själv kan göra för att det ska bli en positivare upplevelse för dig.
 
Ja, om Awen skulle vara i en botanisk trädgård och någon säger att det inte är en fritidsintresse så hade jag bara tolkat det som att denne inte var intresserad av växter.

Om någon säger att den inte är har kakor som fritidsintresse så ar det väl för att den personen inte gillar kakor och hellre äter annat. Den kanske inte ens gillar att baka. Inget konstigt i det.

Att man inte har något som ens fritidsintresse säger exakt noll och inget om andra. De får ha det som fritidsintresse om de vill.

Och i fallet om alkohol, varför går man på vinprovning om man inte är intresserad av vin? Man vill kanske lära sig om olika sorter och om vad som passar till vilken mat. Inget konstigt det heller. Så det blir absurt att dra det till att man anklagas för att vara alkoholist.
Då har man vin som intresse. Inte alkohol.
Och sen så kanske man går på vinprovning för att man har ett intresse av att umgås med vänner/kollegor och vinprovning är bara en del av umgänget. Då är det umgänge som är intresset och inte vinprovningen

Att sätta alkohol ihop med fritidsintresse är anklagande
 
Ja, om Awen skulle vara i en botanisk trädgård och någon säger att det inte är en fritidsintresse så hade jag bara tolkat det som att denne inte var intresserad av växter.

Om någon säger att den inte är har kakor som fritidsintresse så ar det väl för att den personen inte gillar kakor och hellre äter annat. Den kanske inte ens gillar att baka. Inget konstigt i det.

Att man inte har något som ens fritidsintresse säger exakt noll och inget om andra. De får ha det som fritidsintresse om de vill.

Och i fallet om alkohol, varför går man på vinprovning om man inte är intresserad av vin? Man vill kanske lära sig om olika sorter och om vad som passar till vilken mat. Inget konstigt det heller. Så det blir absurt att dra det till att man anklagas för att vara alkoholist.
Jag gick på vinprovning och tycker inte ens om vin och hade jättetrevligt då personerna jag gick med gjorde så det blev trevligt.
 
Nej, de gör det inte. Men samtidigt är det plågsamt att aldrig ha någon att snacka med. Känner mig inte önskvärd någonstans. Vad jag än säger så missförstås det. Det går inte att säga något rätt. I tråden om hur man håller hjärnan ung så togs det upp att just att snacka med folk skulle vara bra. Och det kan jag ju aldrig göra.

Får liksom bara sitta ensam hela tiden. Har inte ens något att göra på kvällarna när det blivit mörkt. Hatar verkligen vintertiden. Med sommartid hade man haft åtminstone en timme extra ljus på eftermiddagen så det hade inte blivit lika mycket tid att sitta av fram till läggdags.
Nu vet jag inte alls hur det ser ut där du bor men annars så är ju tillsammansodling mer och mer eftertraktat och något som görs ihop med andra.

Har själv funderat på att fråga om andra om att gå ihop och arrendera mark för att odla tillsammans eller tom bli delvis självförsörjande tillsammans. Har inte haft ork än men idén ligger och gror hos mig.
Har mark själv som det skulle kunna vara på men känns som maktfördelningen blir sned om det blir på mark någon äger som är med.
 
Jo, jag har sovit men orkade inte kliva upp i morse för jag inte ville ha ett liv, så jag somnade om. Det är så jävla märkligt att folk tar åt sig när jag skriver om hur JAG vill ha det och hur JAG inte vill ha det. Jag har ju ö.h.t. inte kommenterat andras val. Det påminner mig om när en annan autist skulle på aw med vinprovning med sina kollegor. Hon drack ju inte alls och sa bara att hon inte hade alkohol som fritidsintresse. Det blev ett jävla liv för hennes kollegor kände sig anklagade som alkoholister. Helt jävla absurt för det hade hon inte menat eller sagt. Det slutade med att hon fick sluta på det jobbet.
"Tack, men jag tycker inte om vin."
"Tack, men jag dricker inte vin."
"Tack, men jag dricker inte alkohol."

Allt ovanstående funkar, tycker jag. Men att säga att man inte vill följa med pga att man inte har "alkohol som fritidsintresse" låter som om man ser ner på personerna som ska gå på AW. Jag har aldrig hört någon säga att de har alkohol som fritidsintresse. Det blir en märklig formulering.
 
Nej, de gör det inte. Men samtidigt är det plågsamt att aldrig ha någon att snacka med. Känner mig inte önskvärd någonstans. Vad jag än säger så missförstås det. Det går inte att säga något rätt. I tråden om hur man håller hjärnan ung så togs det upp att just att snacka med folk skulle vara bra. Och det kan jag ju aldrig göra.

Får liksom bara sitta ensam hela tiden. Har inte ens något att göra på kvällarna när det blivit mörkt. Hatar verkligen vintertiden. Med sommartid hade man haft åtminstone en timme extra ljus på eftermiddagen så det hade inte blivit lika mycket tid att sitta av fram till läggdags.
Om man tycker sig bli missförstådd överallt/hela tiden så får man kanske rannsaka sig själv och se över hur man uttrycker/formulerar sig. Om man har ett intresse av att vara social med andra alltså.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp