Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst inne tror jag inte på någon bra framtid heller. Hela tillvaron går ut på att försöka lösa problem. Och jag har fullt upp med det. I några dagar nu har jag haft "laga mat" på min to-do-lista, men det kommer inte att bli gjort idag heller (och jag vet inte vad jag ska äta idag). Jag kämpar med att beta av allt annat som står på listan. Gå en promenad. Borsta tänderna. Plugga till BE. Dessa saker står varje dag på listan. Andra saker kan vara skura toaletten, gå ut med komposten, ta in ved, vika tvätt. Inget går automatiskt. Allt kräver en uppryckning och det är flera gånger varje dag jag ska orka prestera saker som står på min lista.

Och bristen på pengar är inte kul. Och sen när jag jobbar så orkar jag inte ha ett liv. Och så är jag alltid ensam. Det är så hopplöst och kommer aldrig att lösa sig.

Jag skulle vilja tjäna pengar på något jag orkar göra och som jag tycker är kul. Och lite kan man väl få in. Men jag kommer aldrig att kunna överleva på det. Klarar knappt av att sälja honungen från två kupor. Och hantverk tjänar man inga pengar på. Tror inte man kan tjäna något på att sälja ägg heller. Och airbnb drar väl bara in lite pengar på sommaren.

Känner sån hopplöshet idag. Gråter.
 

Var det inte bokföring elelr liknande du gjorde innan? Det kanske finns sådana tjänster att söka. Om du kan göra det på 50% och hemmavid så att du kan vila borde det finnas lite kraft kvar att syssla med sidoprojekten kanske?
Nej, jag har aldrig hållit på med bokföring annat än min egen hushållsbokföring som jag gör i excel där jag håller reda på mina kostnader och inkomster.

Jag uppdaterade hemsidor, bokningssystem, kundsupport, fixade utbildningsmaterial för tryckning, skötte mejlsystemet. Och såna jobb finns inte. Jag har inte ens administratörsutbildning.

Jag har helt enkelt ingen utbildning som duger för jobb på vinterhalvåret. Det ser mörkt ut med jobb. Jag hittar knappt något att söka. Funderar på att söka ett jobb som personlig assistent till en rullstolsburen kvinna men tänk om jag måste följa med henne till vårdcentralen, tandläkaren eller något annat ställe utanför min komfortzon. Skulle ju inte funka.
 
Nej, jag har aldrig hållit på med bokföring annat än min egen hushållsbokföring som jag gör i excel där jag håller reda på mina kostnader och inkomster.

Jag uppdaterade hemsidor, bokningssystem, kundsupport, fixade utbildningsmaterial för tryckning, skötte mejlsystemet. Och såna jobb finns inte. Jag har inte ens administratörsutbildning.

Jag har helt enkelt ingen utbildning som duger för jobb på vinterhalvåret. Det ser mörkt ut med jobb. Jag hittar knappt något att söka. Funderar på att söka ett jobb som personlig assistent till en rullstolsburen kvinna men tänk om jag måste följa med henne till vårdcentralen, tandläkaren eller något annat ställe utanför min komfortzon. Skulle ju inte funka.
Kan ingenting så simpelt som telemarketing, kundsupport eller liknande funka då? Bara för att få in de där pengarna. Det är inte skitkul men de flesta sköter ju det hemifrån nuförtiden istället för ett callcenter tänker jag.
 
Kan ingenting så simpelt som telemarketing, kundsupport eller liknande funka då? Bara för att få in de där pengarna. Det är inte skitkul men de flesta sköter ju det hemifrån nuförtiden istället för ett callcenter tänker jag.
Vad är ens telemarketing? Telefonförsäljning? Det passar jag definitivt inte för. Skulle bryta ihop efter en timme max.

Jag hittar inget jobb för kundsupport. Och jag har svårt att prata i telefon så mejl och chatt är det som funkar bäst.

Av alla jobb som annonserades ut idag så var det ett ingenjörsjobb och resten var inom vården som undersköterska eller sjuksköterska. Så ser det ofta ut.
 
Senast ändrad:
Vad är ens telemarketing? Telefonförsäljning? Det passar jag definitivt inte för. Skulle bryta ihop efter en timme max.

Jag hittar inget jobb för kundsupport. Och jag har svårt att prata i telefon så mejl och chatt är det som funkar bäst.
Telefonförsäljning är väl inte så vanligt nuförtiden, men jag jbbade för många, långa år sedan inom kundsupport för ComHem till exempel. Nuförtiden finns det väl både chatt och telefontjänster för de flesta stora företag? En vän till mig jobbar i kundtjänst hos Klarna, hemifrån. Jag kommer bara med ideér här.
 
Telefonförsäljning är väl inte så vanligt nuförtiden, men jag jbbade för många, långa år sedan inom kundsupport för ComHem till exempel. Nuförtiden finns det väl både chatt och telefontjänster för de flesta stora företag? En vän till mig jobbar i kundtjänst hos Klarna, hemifrån. Jag kommer bara med ideér här.
Okej. Men jag hittar inte de jobben.
 
Allt är så meningslöst. Inget blir bättre. Jag har i hela mitt liv kämpat för att något ska bli bättre, men det kommer aldrig att ske. Vad fan är det för mening?
 
Du har ju haft rätt mycket uppsving det senaste. Försök rid igenom den här dippen bara, njut av att det är diskat och maten lagad, ta det lugnt och gå och lägg dig och vakna till en ny dag. :heart
 
Du har ju haft rätt mycket uppsving det senaste. Försök rid igenom den här dippen bara, njut av att det är diskat och maten lagad, ta det lugnt och gå och lägg dig och vakna till en ny dag. :heart
Det är så jobbigt att orka hela tiden, när inget blir bättre och folk bara hackar på mig jämt.

Jag är t.o.m. en dålig människa som vill något med mitt liv. Om jag säger att jag vill jobba för biologisk mångfald, ökad självförsörjning, resiliens o.s.v så tar folk det som en attack på dem.
 
Det är så jobbigt att orka hela tiden, när inget blir bättre och folk bara hackar på mig jämt.

Jag är t.o.m. en dålig människa som vill något med mitt liv. Om jag säger att jag vill jobba för biologisk mångfald, ökad självförsörjning, resiliens o.s.v så tar folk det som en attack på dem.
Fast nu målar du ju upp en bild som inte stämmer igen. Det var verkligen inte vad du vill göra med ditt liv som folk tog "illa upp över".
 
Det är så jobbigt att orka hela tiden, när inget blir bättre och folk bara hackar på mig jämt.

Jag är t.o.m. en dålig människa som vill något med mitt liv. Om jag säger att jag vill jobba för biologisk mångfald, ökad självförsörjning, resiliens o.s.v så tar folk det som en attack på dem.
Nej, det gör de inte. Det är ditt mående som läser inläggen.
Edit: och till viss del ditt mående som skriver dem också. Jag skulle låta bli att diskutera just nu om jag var du tror jag. :heart
 
Fast nu målar du ju upp en bild som inte stämmer igen. Det var verkligen inte vad du vill göra med ditt liv som folk tog "illa upp över".

Nej, det gör de inte. Det är ditt mående som läser inläggen.
Edit: och till viss del ditt mående som skriver dem också. Jag skulle låta bli att diskutera just nu om jag var du tror jag. :heart

Jag har även tidigare blivit mobbad och sen har jag blivit gaslightad när folk försöker påstå att jag inte alls blivit det.

Det här är farligt nära gaslighning.

Räknas inte min upplevelse? Och hur mycket ska man ta?

Så märkligt att det ALLTID är på det här forumet som mitt humör dippar. Konstig slump eller?
 
Jag har även tidigare blivit mobbad och sen har jag blivit gaslightad när folk försöker påstå att jag inte alls blivit det.

Det här är farligt nära gaslighning.

Räknas inte min upplevelse? Och hur mycket ska man ta?

Så märkligt att det ALLTID är på det här forumet som mitt humör dippar. Konstig slump eller?
Det är klart den räknas, det är ju din upplevelse... men om du inte kan se det som också triggade en del av svaren du fått är det kanske en bra idé att sova på det tänker jag.
Men nu lämnar jag den här diskussionen då jag absolut inte vill få dig att må sämre!
 
Det är klart den räknas, det är ju din upplevelse... men om du inte kan se det som också triggade en del av svaren du fått är det kanske en bra idé att sova på det tänker jag.
Men nu lämnar jag den här diskussionen då jag absolut inte vill få dig att må sämre!
Folk läser för dåligt och hittar på saker jag inte har sagt eller menat.
 
Jag googlade lite och hittade några företag som i alla fall verkar anställa kundtjänstsupport via chatt och liknande grejer. Jag har ingen aning om hur och om det funkar men det kanske är en idé att kolla vidare på?

Jag googlade tex kundtjänst jobb remote, kundtjänst chatt jobb, chatt jobb distans.

https://www.horizontalenthub-se.com...oFzwD5oxw8AcXNRgMsl84mPXO0O-NIEhoChV0QAvD_BwE

https://jobba-hemifran.com/kunskaps...rcEbMsBI5n4sebM-wES6rjOmSom2649xoCUYoQAvD_BwE

https://distansarbete.com/
 
Jag googlade lite och hittade några företag som i alla fall verkar anställa kundtjänstsupport via chatt och liknande grejer. Jag har ingen aning om hur och om det funkar men det kanske är en idé att kolla vidare på?

Jag googlade tex kundtjänst jobb remote, kundtjänst chatt jobb, chatt jobb distans.

https://www.horizontalenthub-se.com...oFzwD5oxw8AcXNRgMsl84mPXO0O-NIEhoChV0QAvD_BwE

https://jobba-hemifran.com/kunskaps...rcEbMsBI5n4sebM-wES6rjOmSom2649xoCUYoQAvD_BwE

https://distansarbete.com/
Precis sådana är det jag brukar få upp stup i kvarten. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp