Tacksamhet

Jag vill ge negativa tankar kicken. Jag vill känna glädje och tacksamhet i stället. Det är så mycket bättre.

Idag är jag tacksam över:
Att jag är fysiskt frisk
Att jag har ett eget hus
Att jag får äta mig mätt
Att jag klarar mina räkningar än så länge
Att jag har boendestöd
Att min tandläkare och tandsköterska är så proffsiga
Att jag har två gulliga katter
Att jag har körkort och bil
Att det finns vänliga och stöttande människor
 

Helt rätt! Jag har också använt mig av såna listor som stöttning i livet. Det hjälper :) När jag var ledsen efter ett kraschat förhållande hade jag min "en bra sak idag"-lista för att aktivt peka ut bra saker i livet.
 
Tacksamhet är en så himla bra och uppbygglig känsla. Ju mer man påminner sig om allt som finns att vara tacksam för desto bättre mår man. En bra god spiral att håll igång.

Jag tänker mycket på hur tacksam jag är.
 
Jag vill ge negativa tankar kicken. Jag vill känna glädje och tacksamhet i stället. Det är så mycket bättre.
Inser du själv att du håller på med självläkning?
Som åskådare har jag sett tendensen under en längre tid men det blir alltmer tydligt! Du skrover här om dina dippar och när du ibland känner dig misslyckad (t.ex tar dig inte upp ur sängen, orkar inte laga mat, orkar inte nåt annat, vill inte nåt tredje. Men sen kommer en kommentar att "jag gjorde ändå"...
Jag förstår att du har en lång väg kvar att vandra och din ryggsäck är både tung och obekväm. Men det jobb du har påbörjat med dig själv har åtminstone slipat bort en del av de vassaste taggarna i ryggsäcken! Du gör ett fantastiskt jobb med dig själv just nu! Även om du själv inte ser skillnaden så gör vi andra det! Fortsätt på den inslagna vägen så kommer stegen successivt bli lättare, även om du både snubblar och får skoskav längs vägen...
 
Jag vill ge negativa tankar kicken. Jag vill känna glädje och tacksamhet i stället. Det är så mycket bättre.

Idag är jag tacksam över:
Att jag är fysiskt frisk
Att jag har ett eget hus
Att jag får äta mig mätt
Att jag klarar mina räkningar än så länge
Att jag har boendestöd
Att min tandläkare och tandsköterska är så proffsiga
Att jag har två gulliga katter
Att jag har körkort och bil
Att det finns vänliga och stöttande människor
Så glad jag blir att läsa det här @Wille
Hejja dig!
 
Inser du själv att du håller på med självläkning?
Som åskådare har jag sett tendensen under en längre tid men det blir alltmer tydligt! Du skrover här om dina dippar och när du ibland känner dig misslyckad (t.ex tar dig inte upp ur sängen, orkar inte laga mat, orkar inte nåt annat, vill inte nåt tredje. Men sen kommer en kommentar att "jag gjorde ändå"...
Jag förstår att du har en lång väg kvar att vandra och din ryggsäck är både tung och obekväm. Men det jobb du har påbörjat med dig själv har åtminstone slipat bort en del av de vassaste taggarna i ryggsäcken! Du gör ett fantastiskt jobb med dig själv just nu! Även om du själv inte ser skillnaden så gör vi andra det! Fortsätt på den inslagna vägen så kommer stegen successivt bli lättare, även om du både snubblar och får skoskav längs vägen...
Det är svårt. De negativa och destruktiva tankarna härjar varje dag. Jag får anstränga mig för att lyfta motsatsen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 904
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara positiv och jag försöker tänka tacksamma tankar. Och det funkar faktiskt riktigt bra för det mesta. Jag är riktigt...
Svar
16
· Visningar
1 133
Senast: Kilauea
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp