Brukar man få gå banan mellan kategorierna eller bara mellan klasserna?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Nuchi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 545
N

Nuchi

Ja, hur är det på lokala ponnyhopptävlingar. Brukar man få gå banan mellan kategorierna eller bara mellan klasserna? Finns det några regler för detta eller är det upp till varje klubb hur man gör?

Sv: Brukar man få gå banan mellan kategorierna eller bara mellan klasserna?

På de ponnytävlingar som jag har varit på så har det varit KORT bangång mellan kategori C och D, men det kan nog vara olika hos olika klubbar. Ibland står det i ryttarmeddelandet vilket som gäller, annars är det väl bäst att ringa och fråga.

Jag brukar ringa och fråga :D Det beror ofta på hur många startet klubben har, om de tillåter en kortare bangång mellan kat C-D.

tror inte att vi har mellan kategorierna. vi har bara mellan klasserna, tror jag...vi brukar ha ganska många startande... kanske beror på hur mkt tid över man har

På ponnytävlingar brukar man få gå mellan kategori C och D. Under tiden det är prisutdelning och höjning. Det har hänt någon gång att de inte öppnat banan förrän någon säger till att de vill gå banan men då har alltid öppnat den.

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 246
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
810
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka