bruks med blandras!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare shallowxx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 195
S

shallowxx

får man tävla bruks med blandis??
har varit inne på detta men inte fått nåt rakt svar... :confused:

Sv: bruks med blandras!

nej. du får tävla lydnad, agility och viltspår, men kan bara ta ch-titel i agilityn (rätta mig om jag har fel, men visst kan man inte bli SLCH med en blandras? SVCH kan man i alla fall inte bli).

men i agility kan den väl bli champion (har de sånt? jag hörde bara att agility är enda grenen där det inte skiljs på reg/oreg)

Krävs det inte en 2:a på utställning för det?

Eftersom att det kräva 2:a pris för VCH och LCH så kan inte en reggad bli det. Men den kan bli LPELIT inom lydnaden. Agility så vet jag faktiskt inte hur det är.

En blandras kan inte ta cert eller bli champion i agility. För att bli champion krävs dessutom minst en 2:a på utställning.

Du kan ta dig upp i klass III och få dina tre förstaplatser, men du får aldrig cert eftersom det krävs tvåa på utställning, samma som för det mesta annat..

//E

Om man använder sökfunktionen får man upp ganska många inlägg om bruks och blandraser..;)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 660
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Väntar på återkoppling från veterinär men som vanligt vill jag höra med era kloka här inne :D Min ena hund Effie bostonterrier på 8 år...
Svar
3
· Visningar
752
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka