Bukefalos 28 år!

Brukshund i pocketformat

Sv: Brukshund i pocketformat

Men generellt så är inte dvärgpinchern en så bra ras mentalt iaf och det är den generella bilden som är det man brukar beskriva. Bara för att det finns enstaka JRT som är väldigt följsamma så är inte rasen JRT följsam.

Jag blev lite nyfiken på vilken kennel du hade så drog kanske förhastade slutsatser från din annons. Är det din kennel så förstår jag inte hur du kan säga "brukshund" det är ju i princip inga andra meriter än utställning på avelsdjuren om man kollar på avelsdata och MH:na var i flera fall inte så imponerande (ex 5: or på rädsla och 3: or i skott) och inte alla hade gått MH och nån hade avbrutit...

Men det kanske inte är din kennel hunden på din annons kommer ifrån :)
Isåfall kan du bortse från allt i inlägget såklart och min slutsats var förhastad.

Vilken annons?
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Jag tror inte att folk är så väldigt dvpincheranti egentligen men mentaliteten gör att många skulle dra sig för att skaffa någon då det verkar finnas mycket skit.
 
Sv: Brukshund i pocketformat

De har ett bättre MH-resultat än många brukshundar

Så om hundarna är skottfasta och inte har några kvarvarande rädslor då är det toppen och slår de flesta brukshundar?

Det är väl bra att mentaliteten går åt rätt håll men man ska inte nöja sig med lite..
 
Sv: Brukshund i pocketformat

På din information till vänster om ditt inlägg så står det att du har en annons på bukefalos radannonser och jag antar att det är den hon menar :)

Den enda annons jag har, är där jag söker en fodervärd. Och det är till en import....
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Den enda annons jag har, är där jag söker en fodervärd. Och det är till en import....

Och där står även ditt kennelnamn, om det nu är din kennel, och genom namnet kan man kolla på de hundar från dig som gjort MH. Det var så Ainon menar, och alltså inte var särskilt imponerad av.
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Ok, men om ditt kennelnamn inte är "Pinot Noir" så kan du som jag skrev bortse från det jag sa :)

Trevligt att höra om dp med bra mentalitet :banana:, tyvärr har jag inte träffat någon hittills. Vilket är synd då jag gillar både utseendet och farten i rasen, men pga den bristande mentaliteten har jag vänt mig mer mot Border terrier som nästa hund.
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Så om hundarna är skottfasta och inte har några kvarvarande rädslor då är det toppen och slår de flesta brukshundar?

Det är väl bra att mentaliteten går åt rätt håll men man ska inte nöja sig med lite..

Suck...... Vad är det du vill ha igång? Det var ett klargörande till den som trodde att jag annonserat ut valpar efter rädda och skotträdda hundar, vilket jag inte gjort.
Jag har aldrig påstått att mina hundars MH slår de flesta brukshundars MH. Jag har sagt att de har gjort ett bättre MH än många brukshundar.
Jag är inte med i någon tävling, om vem som gjort det bästa MH:t! Det är mycket möjligt att din hund har gjort ett bättre MH än mina dogs, men jag är inte med i den tävligen.

Om man kan rasen, så vet man att det inte handlar om huruvida hunden har kamplust, eller inte, för att den ska vara bra mentalt. Som jag tidigare nämnt, så har rasen generellt ingen kamplust.

Sånt här tjafs orkar jag inte med. Det är ju på sandlådenivå....
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Brukshund i pocketformat

Ännu mer sandlådenivå när man klappar sig själv på bröstet utan att ha sopat framför sin egna dörr ;)

Ögade bara lite snabbt igenom och såg att en skotträdd rottis gick i avel. Har man sådana avelsvärderingar så..
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Ok, men om ditt kennelnamn inte är "Pinot Noir" så kan du som jag skrev bortse från det jag sa :)

Trevligt att höra om dp med bra mentalitet :banana:, tyvärr har jag inte träffat någon hittills. Vilket är synd då jag gillar både utseendet och farten i rasen, men pga den bristande mentaliteten har jag vänt mig mer mot Border terrier som nästa hund.

Jaha, det är Diezel du tänker på. Pappan till min första DP-kull. Jo, han har en 3:a på skotten. Han gjorde MH efter att jag parade med honom. Jag kan dock ta honom i försvar, att jag inte tycker att hans MH visade en rättvis bild utav honom. Det tycker inte hans matte heller. Han är en supertrevlig hund. Och inte skotträdd.

Jättetråkigt att du har så dålig erfarenhet av rasen. Du får träffa mina, så får vi se om vi kan omvända dig!:banana:

Vad har du själv för ras?
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Ja bla han.

Jag har en chihuahua (lilla bilden under mitt användarnamn :D )
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Ja bla han.

Jag har en chihuahua (lilla bilden under mitt användarnamn :D )

De är söta. Det är väl mer hund i dem, än många tror också? Rasen tog väl mycket stryk i och med Paris Hilton-hysterin? Det är så tråkigt när sånt händer....
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Upprepar min fråga igen :P

Vad har du för hundar?
Vi har säkert setts om du är ute och tävlar/ställer mycket :)
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Upprepar min fråga igen :P

Vad har du för hundar?
Vi har säkert setts om du är ute och tävlar/ställer mycket :)

Förlåt, den missade jag! Nej, jag är inte ute och tävlar. Jag har en nacke som spökar, så jag är begränsad i vad jag kan göra. Det var därför det inte blev någon tjänstehund av Ariel, och därför som jag har små hundar numer:cry:

Åker på en del utställningar, men inte så jättemånga.

De hundar jag har hemma nu är: Dixieday's Ariel, Bizkit-Bisous och Pinot Noir Her Highness Miss Dior (Drutten).

Vad är det för hund du har?
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Aah, då har jag sett (om inte dig, så en av dina hundar) i Piteå i år :P

Mitt lilla gryn heter Blanco Pirata Nixon:)
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Med tanke på att du verkar ha avlat på en tik, vars enda merit är en mentalnolla (rapporteringskod A) på utställning, så kan jag personligen tycka att det inte är läge att framhäva att ens hundar och avel är bättre än vissa andras, som jag tolkar ditt första inlägg i tråden iom bla denna mening:

Tyvärr avlar en del uppfödare endast på exteriören, vilket är katastrof!

Vad annat än en bra exteriör kan motivera en del uppfödare till avel på en hund som fått en mentalnolla :confused:

Att vissa av oss reagerar på ditt motsägelsefulla inlägg är faktiskt inte så märkligt och anser du att detta gör att vi är på sandlådenivå, så säger det mer om dig, än om oss.
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Aah, då har jag sett (om inte dig, så en av dina hundar) i Piteå i år :P

Mitt lilla gryn heter Blanco Pirata Nixon:)

Jaså, är det han!:) Han är verkligen fin!:)

Där har vi ett ypperligt exempel på en uppfödare som har mentaliteten i focus i sin avel (Blanco Pirata, alltså). Jättefina dvärgpinschrar och Dogos.
En stor eloge till Malin och David för gott avelsarbete!

Deras Exigor's Kaluha Kiss är Bizkits mormor.

Jo, hon lyckades faktiskt knipa ett CERT i Piteå. Det hade jag inte räknat med!:banana:
Men det har hänt förut att hon har slagit bättre hundar, tack vare sitt showtemperament:bump:

Och Camillas Kiera knep ett CK. Så, vi hade en riktigt lyckad helg.:banana:

Ska du ställa i Sundsvall i oktober?
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Med tanke på att du verkar ha avlat på en tik, vars enda merit är en mentalnolla (rapporteringskod A) på utställning, så kan jag personligen tycka att det inte är läge att framhäva att ens hundar och avel är bättre än vissa andras, som jag tolkar ditt första inlägg i tråden iom bla denna mening:



Vad annat än en bra exteriör kan motivera en del uppfödare till avel på en hund som fått en mentalnolla :confused:

Att vissa av oss reagerar på ditt motsägelsefulla inlägg är faktiskt inte så märkligt och anser du att detta gör att vi är på sandlådenivå, så säger det mer om dig, än om oss.

Det finns en mycket god förklaring till den nollan. Om man inte var med och såg vad som hände, så ska man inte yttra sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 070
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp