Brukshund i pocketformat

Sv: Brukshund i pocketformat

OK, nu drar jag en väldigt kort sammanfattning av mina åsikter om vad man kan göra för att förbättra rasen.

Inte försöka övertyga folk med tomma ord "min dp är inte alls sådär, den är kolugn." osv.

Utan, ge er ut på klubbarna, träna och tävla.

Roligare att bli uppmärksammad för att man förjtänar det och inte för att man kräver det genom att tjata om hur bra sin hund är.
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Är det någon här som känner till Elmer (Coldwind's hane)? Är nyfiken på eran uppfattning om honom i så fall.
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Jag känner till honom, men jag är inte här för att diskutera enskild hund (speciellt inte en hund/ägare som inte befinner sig på forumet), utan den här tråden handlade väl mest om rasens rykte och hur man kan förbättra det?

Prat hjälper nog inte till så mkt, utan det är bara att ge sig ut bland folk och visa att dp:s kan faktiskt bete sig och att man kan göra mer än att bara ställa ut.
 
Sv: Brukshund i pocketformat

Jag känner till honom, men jag är inte här för att diskutera enskild hund (speciellt inte en hund/ägare som inte befinner sig på forumet), utan den här tråden handlade väl mest om rasens rykte och hur man kan förbättra det?

Prat hjälper nog inte till så mkt, utan det är bara att ge sig ut bland folk och visa att dp:s kan faktiskt bete sig och att man kan göra mer än att bara ställa ut.

Ville bara veta om det var någon som kände till honom, och då deras uppfattning om honom. I och med att han blir utdömd här av vissa.
 
Sv: Brukshund i pocketformat

OT

Eftersom du är så noga med att avla rätt, då borde du vara lika noga med vart hundarna hamnar också kan man tycka.
Och inte sälja i två omgångar med olika raser till samma idiot.

Jag kan inget om avel så den diskussionen ger jag mig inte in i, men du är noga med den säger du, då borde du se framåt med dina hundar och se till att dom hamnar i rätt hem också.

Och nej jag tänker inte gå in mer på det, ville bara säga detta.
Du vet nog vad jag menar.

Lämnar tråden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 905
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp