Bruksprovet 2021

Jag som inte följer mode undrar om det blivit inne med vitt foder på nosgrimmor igen? För mig känns det väldigt mycket 80-tal.
 
Inget wow på dressyrsidan för mig idag men såklart måste omdömen på benställningar och visning under ryttare ske innan det står klart. Bäst i snöre var nog Glasgow som hittills inte imponerat på mig via filmklippen jag sett, men det kan ändras. Skum manke och lite väl mycket höjd på Mafioso vilket känns dystert då blodet är attraktivt.
Efter dagens titt känner jag ett stort mått beundran inför de tyska/hollänska visarna som guidar ystra hingstar i friskt tempo på ett så skickligt vis under de stora evenemangen. Skills.
 
Vitaly hits beteende i ringer var inge kul och se. Hingstar kan ju vara lite nafsiga men detta kändes inte normalt.
Nej alltså vad den höll på! Den tog ju honom i armen och tröjan minst två gr också och verkade mer fokuserad på att springa och nafsa visaren än att faktiskt springa. Gillade inte den alls.
 
Morgon med löshoppning och rörelse på åttan för de gångartsstammade. Först ut Drävles Dynamit som jag tycker är ganska snygg och spänstig men ser loj ut. Redan trött kanske?
 
Valley är snygg men såg här lite styv ut och jag hade önskat se mer spänst i det fria gångartsmomentet. Hoppningen är bäst att inte kommentera :D
 
Epiphany visade en del spännande kvalitéer med stora, spänstiga rörelser och ett bakben med en hel del kraft. Nu ser jag verkligen fram emot att se honom riden. Hoppningen var inget speciellt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 990
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 342
Senast: monster1
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 274
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp