Bukefalos 28 år!

Bruksprovet 2021

Diamant A. Lite väl bråttom, bra teknik fram även om den inte gör mer än den behöver. Behövt avsluta hoppet bättre bak, rör dock inte en bom. Glad
 
Cogito, lugn, fin galopp. Bra avstamp, lite ojämn teknik fram. Får intrycket att den inte behöver anstränga sig. Denna tyckte jag personligen om
 
Cardiac Arrest så fullständigt säker på vad den gjorde. Gjorde inga fel, hoppade korrekt. Inget flashigt men ekonomiskt.
 
Kannclear, en spjuver, gillar att hoppa. Tycker han har kroppen emot sig och bli lite låst framförallt i bogarna och har lite för bråttom över hindrena.
 
Fabulous Wildheart. Nervös, väldigt spänd i sin överlinje, springer iväg efter hindrena. Dålig i kontakten , svårt att taxera själv när den springer på. Hoppar med tryck , vet dock inte om det är pga spändheten eller att den gör så naturligt. Söt häst som inte kom till arbete. Bra teknik fram när man hann se den
 
Fabulous Wildheart. Nervös, väldigt spänd i sin överlinje, springer iväg efter hindrena. Dålig i kontakten , svårt att taxera själv när den springer på. Hoppar med tryck , vet dock inte om det är pga spändheten eller att den gör så naturligt. Söt häst som inte kom till arbete. Bra teknik fram när man hann se den
Det är ganska mycket begärt av så unga hingstar egentligen det är svårt att säga vad som är vad när den låser sig lite. Synd när spändheten ställer till det.
 
Rimaro van de Looise Heide. Vilket härligt flyt och gung i galoppen, såg ut att ha jättefin ridbarhet. Allt såg enkelt ut, den var vaken på sin uppgift, sökte hindrena, hoppade fint genom ryggen. En sån häst man bara vill hoppa upp och känna på :)
 
Det är ganska mycket begärt av så unga hingstar egentligen det är svårt att säga vad som är vad när den låser sig lite. Synd när spändheten ställer till det.
Klart det kan vara mkt för dem, men jag upplevde den inte bara spänd i huvudet utan hela hästen. Den var inte riktigt trygg i sin uppgift och blir ju då väldigt svår att bedöma ridbarhet och hoppning. Den kanske slappnar av framöver...
 
Zezar Hästak lite på tårna, men när den hoppade var den fullt fokuserad på hoppning, härligt tryck i hoppningen och använde sin kropp på ett mkt tilltalande sätt, bra teknik både fram och bak
 
Diavant Blue, härlig inställning och glad häst, hoppar med stor lätthet och rejält tryck. Torstensson får jobba lite med att få fram näsan, men hästen utför uppgifterna med lätthet och bra teknik fram och bak. Använder ryggen fint.
 
Nej
Rimaro van de Looise Heide. Vilket härligt flyt och gung i galoppen, såg ut att ha jättefin ridbarhet. Allt såg enkelt ut, den var vaken på sin uppgift, sökte hindrena, hoppade fint genom ryggen. En sån häst man bara vill hoppa upp och känna på :)
Gillade inte alls vad den visade på fb-filmen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
896
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: Askur2017
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 120
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp