Bukefalos 28 år!

Bruksprovet 2021

Man förastår varför Benchmark inte gjorde intryck igår då hingsten rör sig enormt och nog har svårt att komma fram i snöre. Lite typisk Borsalino-avkomma men kanske är bakbenen lite bättre placerade, svårt att avgöra helt om det kommer av farten eller om det syntes för att han fick gå fritt. Hoppningen var lite överilad och inget speciellt.
 
Glasgow såg mycket elegant ut och är mycket aktiv med sina ben när han rör sig fritt. Överlinjen såg lite stram ut. Okej hoppning.
 
Mafioso kan det här med åttan men undrade varför staketen var så låga :rofl: Man ser att holländarna har säravlat gångarter och hopp i fler generationer än många andra. Frågan är hur mycket löshoppad han blivit, för han såg inte alls bekväm ut med uppgiften. Den galopp man såg var mycket funktionell och i uppförsbacke.
 
Moonlight har lite speciell teknik, han kryper liksom ihop över hinderna :laugh:, men ändå kvick i fötterna och verkar ha koll.
 
Moonlight trodde att snabbast vinner på åttan :D Tilltalande modell på häst och det finns spänst i galoppen. Tyckte också han visade lite bra skritt emellanåt. Han hade en väldigt egen stil över hindren. :rofl:
 
Maderick visade god energi och lovande skritt. Hoppningen var överilad och flack och galoppen orkar inte upp så den blir rund eller i uppförsbacke, men det kanske kommer under ryttare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
894
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
675
Senast: Askur2017
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 110
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp