Bruksprovet 2021

Öh, inte samma träd? Det är högst någon meter mellan de där två fotopositionerna. Det är samma räcke, samma träd, samma otroligt irriterande och skräpiga grenar på marken samt en vad det ser ut frusen hög av skit till höger innan räcket.

Det som skiljer är att Benchmark står uppställd mer till vänster i bild och närmare räcket(?) som syns till höger i bild, plus att träden är vertikala. Mafioso står mer mot mitten av vägen. Han har nästan en fot på högra delen av körbanan och allting i den bilden lutar åt vänster!

Förmodligen stod fotografen ungefär i höjd med där hjulspåret, som syns på Mafiosos bild, slutar när bilden på Benchmark togs, då försvinner de första träden som syns på varsin sida av Mafiosos bild per automatik.

Bilden på Dandelon är tagen på samma plats ungefär i höjd med där Benchmark stod. Men där har fotografen glidit iväg ut till höger och man ser därför mer av det som är bakom träden till vänster och man ser även en byggnad tror jag det är i slutet av allén. På hans bild har den otroligt irriterande grenen med oranga löv som synts kring benen på de andra hästarna försvunnit. Skithögen ligger kvar.
Träden till vänster på Mafiosos bild är inte med på Benchmarks bild.
Däremot är ett av dem med på Dandelons bild. Så uppfattar jag det iaf efter att ha kollat på bilderna.
 
Träden till vänster på Mafiosos bild är inte med på Benchmarks bild.
Däremot är ett av dem med på Dandelons bild. Så uppfattar jag det iaf efter att ha kollat på bilderna.
För att citera mig själv: Förmodligen stod fotografen ungefär i höjd med där hjulspåret, som syns på Mafiosos bild, slutar när bilden på Benchmark togs, då försvinner de första träden som syns på varsin sida av Mafiosos bild per automatik.
 
Det var nog en stormby som drog fram när Mafioso fotades. Det skulle ju kunna förklara varför träden rätat upp sig från sina vinpinade poseringar åt vänster på bilden på Benchmark.. 😆😆😆
För att citera mig själv: Förmodligen stod fotografen ungefär i höjd med där hjulspåret, som syns på Mafiosos bild, slutar när bilden på Benchmark togs, då försvinner de första träden som syns på varsin sida av Mafiosos bild per automatik.
Med andra ord så är de lutande träden ej med på Benchmarks bild. Vilket jag menade med att det inte är samma träd och att de högst troligen ej har vridit bilden.
 
Med andra ord så är de lutande träden ej med på Benchmarks bild. Vilket jag menade med att det inte är samma träd och att de högst troligen ej har vridit bilden.
Om de inte hittat två identiska alléer att fota i så är det samma träd. Benchmark står några meter längre in i allén närmare räcket till höger och då beroende på zoom eller crop av bilden syns inte heller de träd som står främst i bild på Mafiosos bild. Alla träd inklusive räcket på Mafiosos bild lutar till vänster. På Benchmarks bild lutar skithögen vid räcket åt höger, på Mafiosos ligger den rakt på marken.
 
Har ni någon hingst ni är extra intresserade av hittills och isåfall vad är det ni gillar?
Jag är nyfiken på Hightec, York Hästak och Fabelouix eftersom det är Irco Marco-blod i alla tre. Naestro SC känns också spännande med Emmerton som far och Ludwigs Champion som morfar. Så himla synd att man inte kan åka och kika när det är på Strömsholm och allt! (Överkomligt avstånd för mig)
 
Funkar inte här heller. Går inte att bläddra.
Det ser ut som om det är något knas men om ni klickar längst ut till höger resp. vänster på sidorna så går det att bläddra för mig. Men det var ännu enklare om jag laddade ner pdf:en genom att klicka på länken längst ner (molnet med nedåtpilen).
 
Det ser ut som om det är något knas men om ni klickar längst ut till höger resp. vänster på sidorna så går det att bläddra för mig. Men det var ännu enklare om jag laddade ner pdf:en genom att klicka på länken längst ner (molnet med nedåtpilen).
Testade det också innan men fungerade inte.
 
Jag tyckte om Fabulouix, är svag för fädernet. Han såg välutvecklad ut, tänkte att Irco Marco-ättlingar ofta brukar vara sent utvecklade innan de blir 🤩
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
859
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
18 749
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 453
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp