Bruksprovet 2022 (SWB)

Jaha! Tack :) Hm, hade ju tänkt att man kunde lära sig en massa av att jämföra – särskilt om man själv gillade någon som inte blev godkänd.
Man ändrade det för säkert över tio år sen. Minns jag rätt var det på begäran av hingstägare, som helst ville att provet var utan publik och att omdömena inte skulle framföras alls innan provet var över.

Lägger till att jag håller med dig och tycker det är trist som det är nu men bättre än året då det var helt tyst.
 
2017 körde man ett tyskt bruksprov i SWB, dvs inga kommentarer alls gavs under provet och endast på godkända hingstar efteråt. Men att man inte får poäng för andra än de godkända hingstarna bör ha hängt med bra mycket längre än så eller hur?
I.o.m. de nya poänggränserna kommer vi ju få poäng och kommentarer om de flesta hingstarna ändå...
 
2017 körde man ett tyskt bruksprov i SWB, dvs inga kommentarer alls gavs under provet och endast på godkända hingstar efteråt. Men att man inte får poäng för andra än de godkända hingstarna bör ha hängt med bra mycket längre än så eller hur?
I.o.m. de nya poänggränserna kommer vi ju få poäng och kommentarer om de flesta hingstarna ändå...

Mitt första prov -85 var helt transparent, alla siffror på en gång. Först preliminära sen definitiva.

Jag började åka igen runt 2005 och de första åren var likadana. Måste hitta mina gamla resultatlistor för att se när det ändrades.
 
Mitt första prov -85 var helt transparent, alla siffror på en gång. Först preliminära sen definitiva.

Jag började åka igen runt 2005 och de första åren var likadana. Måste hitta mina gamla resultatlistor för att se när det ändrades.
"Hemligheten" runt hingstar tycks öka exponentiellt i proportion till hur mycket pengar det finns inom hästsporten samtidigt som hästens övriga användningsområden krymper. Idag får vi ju knappt veta hur höga hingstarna är :p Men ja det vore intressant att veta när man kom fram till att det var för skadande för hästens ekonomiska värde att redovisa öppet vilka poäng man tilldelade den.
 
5E45B5F1-D976-4A22-9D87-84533F808DC2.png
 
Jag blev sjuk i onsdags och kunde inte följa resten av provet, vad hände med Magnus Österlunds fine Quizano VDL? Bröt den eller räckte inte meriterna till att godkännas på prestation?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Takire
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 718
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp